Beste,
Ik heb een vraagje waar hopelijk iemand een correct antwoord op weet.
Ik werk al enkele jaren als zelfstandige in onderaanneming voor een bedrijf. Dat bedrijf werkt op zijn beurt in onderaanneming voor een Telecombedrijf.
Echter doordat er in deze sector als maar minder werk is ben ik dus op zoek gegaan naar een andere uitdaging, die ik ondertussen ook gelukkig gevonden heb.
Nu zit ik echter nog met 1 probleem en dat is het huidige contract tussen mijn vennootschap en de hoofdaannemer verbreken.
Ik heb het contract ondertussen verschillende malen van voor naar achter gelezen en kan dus nergens iets vinden waarin de opzegvoorwaarden vermeld staan.
Enkel volgende paragraaf staat in het contract:
Het contract wordt afgesloten voor dezelfde periode als dat van de opdrachtgever, dat aanvangt op 01/04/2009. De hoofdaannemer behoudt zich het recht voor het contract op gelijk welk ogenblik voortijdig op te zeggen mits inachtname van een opzegtermijn van 3 maanden, betekend met een aangetekende brief zonder dat daarvoor de onderaannemer aanspraak kan maken op enige schadeloosstelling. De opdrachtgever heeft eenzijdig het recht om het contract in de eerste drie maanden met een opzegperiode van een week per aangetekend schrijven te beëindigen.
Mijn vraag is nu, gezien er geen opzegtermijn vermeld is voor de onderaannemer, kan ik dan gelijk wanneer stoppen? bv. eind deze week?
dient dit ook per aangetekende zending te gebeuren, of mag dit via mail? gezien hier ook niets van vermeld staat.
Dank alvast voor jullie advies hierover.
Indien meer info nodig, vraag hier gerust naar.
mvg
Mathias