Huis kopen in het buitenland via de BVBA

LP_10967
Topic Starter

Huis kopen in het buitenland via de BVBA

#1 , 04 nov 2014 14:32

Hallo,

Ik heb een eenmans-BVBA en ben van plan een woning te kopen in Duitsland, om voornamelijk zelf te verblijven. Zowel privé als zakelijk bezit ik momenteel geen vastgoed - dus het gaat niet om een tweede woning.

Mijn vraag is of het mogelijk is deze aankoop te doen via mijn BVBA - en of dat sowieso een goed idee is.

Een lening vastkrijgen in België zal niet mogelijk zijn aangezien ik nog geen eigendom heb. Dus ik zal bij een Duitse bank moeten gaan aankloppen.

Alvast bedankt voor alle info!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
hanse

#2 , 04 nov 2014 18:52

Beste,

dit is inderdaad mogelijk. Door het in de bvba te brengen kan u dit afschrijven (aankoopwaarde gebouw) en de notaris en andere kosten aftrekken. Als u het verkoopt of vereffent zal u wel belast worden op het verschil tussen de boekwaarde en de verkoopwaarde

aangezien u dit ook privé betrekt zal u wel een huur moeten betalen voor het privé gebruik van het onroerend goed of belast worden op een voordeel alle aard conform de huurwaarde.

Heeft u ook een vestiging in belgië zodat de maatschappelijke zetel hier kan blijven?

Veel Succes,

http://www.hanseynikel.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”