werknemer bij zelfstandige partner

armiko
Topic Starter
Berichten: 2

werknemer bij zelfstandige partner

#1 , 28 jul 2014 15:40

Hallo,
Even situatieschets: mijn vrouw is reeds 10 jaar werkzaam bij een bvba, ikzelf sinds een half jaar bij dezelfde werkgever. Nu wil de zaakvoerder de zaak aan ons over laten, waarbij hij mijn vrouw zaakvoerster wil maken (zij heeft nl. 10 jaar ervaring), en ik ingeschreven blijf als werknemer, en dit om minder sociale lasten te betalen.
Nu is mijn vraag: heb ik recht op de zaak (of een deel ervan) indien er tussen ons beide iets gebeurd (echtscheiding, haar overlijden...)? Of heb ik helemaal nergens recht op, omdat ik als werknemer sta ingeschreven? Kan ik me dan beter mede-zaakvoerder maken? Of is aandeelhouder een beter idee? Welke zijn mijn eventuele andere rechten en/of plichten? Alle info is welkom. :wink:
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15935
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 jul 2014 16:05

Een goede raad blijft werknemer, en zorgt dat je voldoende aandelen krijgt!

Als werknemer heb je alle sociale voordelen, en je kan perfect aandeelhouder zijn als arbeider.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

armiko
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 31 jul 2014 14:24

thx

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”