VOF Maatschappelijke zetel familielid?

notflip
Topic Starter

VOF Maatschappelijke zetel familielid?

#1 , 03 jun 2014 16:19

Hallo, ( net nieuw hier op het forum )

Ik wil samen met mijn vriendin een VOF oprichten, We wonen allebei nog thuis.
Het probleem is dat onze ouders er niet zo gretig op zijn om toe te laten dat de maatschappelijke zetel hier komt

Mijn broer woont wel reeds even alleen, Is het mogelijk om onze maatschappelijke zetel daar te zetten ( tot we alleen wonen )
Ik noch mijn vriendin staan gedomicileerd op dat adres. Is het dan mogelijk?

Bedankt alvast!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jun 2014 19:03

Dit kan perfect, als je vriend er natuurlijk mee toestemt !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

notflip
Topic Starter

#3 , 03 jun 2014 19:14

Dit kan perfect, als je vriend er natuurlijk mee toestemt !
Bedankt voor je reactie!

Heeft dit voor hem dan ook gevolgen ( belastingen? huurcontract aanpassen? ... )
En indien er schulden zouden zijn komen ze daar natuurlijk aankloppen?

Reclame

Franciscus

#4 , 03 jun 2014 21:09

De vennoten zijn en blijven aansprakelijk met hun gans vermogen.... en dat is natuurlijk voor een deel terug te vinden in de domicilie van beide vennoten.
Kan zijn dat in huurcontract staat dat het verboden is een handel of zelfs een maatschappelijke zetel te vestigen. Moet dan niet worden aangebracht op de bel /brievenbus dat er een firma gevestigd is?

http://www.belgium.be/nl/economie/onder ... ormen/vof/" onclick="window.open(this.href);return false;

ddanck
Contacteer: Website

#5 , 06 jun 2014 23:55

Heb je de verschillende mogelijkheden goed overlopen?ant het veiligste ben je nog steeds met een vennootschap met een eigen vermogen, zoals een bvba. Met twee bedraagt het maatschappelijk kapitaal maar 6200 EUR en is je vermogen voor de rest beschermd. Een zekerheid ie de goedkopere vof niet biedt?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

denlowie

#6 , 07 jun 2014 07:00

Met twee bedraagt het maatschappelijk kapitaal maar 6200 EUR en is je vermogen voor de rest beschermd. Een zekerheid ie de goedkopere vof niet biedt?
Neen het maatschappelijk kapitaal is wel degelijk 18.550€ maar het volstortte kapitaal moet maar 6200€ zijn, maar je bent en blijft verantwoordelijk voor de totale 18.550€, Het is niet zo slim zoals velen denken om je kapitaal niet te volstorten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ddanck
Contacteer: Website

#7 , 10 jun 2014 08:33

Mijn excuses. Uiteraard bedraagt het te volstorten deel slechts 6200 EUR. Het maatschappelijk kapitaal is inderdaad in alle gevallen hetzelfde.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”