Beroepsaansprakelijkheidsverzekering & rechtsbijstand

Nico1984
Topic Starter
Berichten: 21

Beroepsaansprakelijkheidsverzekering & rechtsbijstand

#1 , 13 mei 2014 08:44

Beste,

ik heb een bvba opgericht om als zelfstandig consultant diensten te gaan verlenen. Momenteel ben ik aan het bekijken welke verzekeringen ik moet nemen. Beroepsaansprakelijkheid is er daar eentje van.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met bepaalde maatschappijen? Zijn er maatschappijen die hier betere polissen voor hebben?

Idem voor rechtsbijstand? Iemand voorkeur voor DAS of Euromex?

Tnx...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#2 , 13 mei 2014 09:52

Ik durf te stellen dat niet de maatschappijen belangrijk zijn, maar wel de dekkingen.

Als de meerderheid van de bezoekers je maatschappij A aanraadt en je neemt niet voldoende waarborgen op in de polis, dan heb je daar niets aan.

Een voorbeeld zijn contractuele betwistingen: vaak zijn deze standaard niet opgenomen in de dekking rechtsbijstand. Nochtans zijn contractuele betwistingen precies een waarborg waarop mensen het vaakst een beroep wensen te doen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Nico1984
Topic Starter
Berichten: 21

#3 , 13 mei 2014 21:38

Klopt. Contractuele betwistingen zijn voor mij de belangrijkste om me voor in te dekken. Bestaan daar verzekeringen voor? (Buiten een goede advocaat hebben die een goed contract opstelt?)

Reclame

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#4 , 15 mei 2014 22:22

Vrijwel elke rechtsbijstandsverzekering biedt dit aan. U zal er alleen uitdrukkelijk om moeten vragen (en mogelijks ook een hogere premie betalen.).
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

basejumper
Berichten: 4656
Locatie: Diest

#5 , 18 mei 2014 00:51

Nico,

Verzekeringsmakelaars zijn experten in die materie én geven gratis advies... Stap binnen bij één of een aantal makelaars en leg hen die vragen voor. vraag hen een voorstel te formuleren én te argumenteren. je zal snel slimmer worden én merken waar je een degelijk advies en voorstel krijgt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”