kan ik vrijwillig uit een COMMANDITAIRE VENNOOTSCHAP stappe

katjake
Topic Starter
Berichten: 9

kan ik vrijwillig uit een COMMANDITAIRE VENNOOTSCHAP stappe

#1 , 23 sep 2013 20:42

beste
mijn vriend zit in een commanditaire vennootschap met zijn vader en nonk . hij beweert dat hij er niet kan uit stappen , waar ik niets van kan geloven .

hij is al jaren niet meer actief, zijn vader heeft schriftvervalsing van zijn handtekeningen gedaan voor leningen op zijn naam af te sluiten, en zijn vader dezen ook niet terug betaald. waardoor hij constant deurwaarders en al krijg . en dat hij zo gezegd samen heeft gezeten met hun op vergaderingen wat verplicht zijn, en hij al jaren niet meer uitgenodigd is geweest of actief in geweest is .

hij heeft Absolut geen goede band met zijn vader , en hij heeft een heel hoop problemen . hij heeft een auto ongeluk gehad waar hij zware verwondingen van heeft en nog steeds aan het herstellen is .

hij krijg geen loon niets uit betaald van zijn vader wat normaal wel afgesproken geweest is waardoor hij helaas ook geen waardelijk leven als mens kan lijden .

hij krijg geen ziekte uitkering, kan niet gaan werken ,omdat hij nog niet hersteld is,
en krijg ook totaal geen geld van de vennoot waar hij in zit .

hij beweerd al veel hulp te gaan vragen, maar niemand hem kan helpen .
hij beweert ook dat hij enkel uit die vennoot kan, mits toestemming van de 2 anderen vennoten. maar deze negeren zijn vraag telkens omdat als hij er uit stapt, na het schijnt de zaak niet meer verder kan gezet worden .

maar mijn vriend heeft dus niets van die zaak geen inkomen niets. maar hij zit wel in die vennoot.

hij wil er uit omdat hij totaal geen inkomen heeft van nergens.

is dit echt waar dat hij er niet uit kan stappen? en dan maar moet verder leven zonder inkomsten of ziekengeld of dopgeld enz .

hij wil zeer graag gaan werken, maar zo lang hij niet hersteld is en niet uit die zaak kan stappen is dit onmogelijk.

hij zeg dat ze er niets aan doen, dat zijn vader schriftvervalsing heeft gedaan. en ik weet niet hoeveel leningen op zijn naam heeft af gesloten .

zonder dat hij daar voor getekend heeft of van af wis .

dat vind ik ongeloofwaardig sorry!

er moet toch een manier zijn dat hij zonder hun toestemming uit kan stappen ,
zo dat hij terug mensenrechten heeft gelijk een gewone werkmens .

en ook terug een waardelijk mensen leven kan gaan lijden, of is dit echter allemaal niet mogelijk zonder de ander vennoten hun toestemming?
Laatst gewijzigd door katjake op 23 sep 2013 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38735

#2 , 23 sep 2013 20:54

Al eens lezen
http://www.belgium.be/nl/economie/onder ... en/comm_v/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.belgium.be/nl/economie/onder ... n/comm_va/" onclick="window.open(this.href);return false;

BOFI
Berichten: 14

#3 , 03 okt 2013 19:38

Beste Katjake, het hangt er allemaal een beetje vanaf of jouw vriend een stille of werkende vennoot was. Had hij bijvoorbeeld een volmacht op de bankrekening van de vennootschap,... In principe werd er in de statuten bepaald hoe de aandelen kunnen worden overgedragen maar als werkende vennoot blijft jouw vriend wel hoofdelijke en ondeelbaar aansprakelijk voor de schulden die werden gemaakt tenzij kan aangetoond worden dat het om schriftvervalsing en dergelijke gaat.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”