BVBA met 2 vennoten/zaakvoerders met vertrouwensbreuk

ikkewur
Topic Starter
Berichten: 1

BVBA met 2 vennoten/zaakvoerders met vertrouwensbreuk

#1 , 23 sep 2013 09:52

De Vennootschap is opgericht door 2 vennoten met elk 50% van de aandelen.
Beide vennoten zijn statutair aangesteld als zaakvoerder.

De zaak is nog jong, dus zijn de aandelen nog maar voor 33% volstort.
R/C heeft een negatief saldo evenredig verdeeld over beide zaakvoerders; een handelsfonds werd overgekocht met middelen die de zaakvoerders ter beschikking hebben gesteld aan de firma via R/C.

Beide zaakvoerders willen niet meer samenwerken met elkaar. Continuïteit is belangrijk in de branche dus moet er snel een oplossing gezocht worden.

Heb ondertussen heel wat opgezocht over procedure tot uitsluiting, procedure tot uittreding en de geschillenregeling, maar ik weet niet welke weg er best bewandeld wordt.

Een van de twee is bereid de zaak volledig over te nemen van de andere zaakvoerder maar ik denk niet dat de andere zaakvoerder dit zo maar zal willen. Indien hij mee wil werken, is de zaak snel af natuurlijk. Maar indien niet, welke volgende stappen kunnen er dan genomen worden ? De meest voor de hand liggende is een procedure tot uitsluiting, maar buiten het feit dat beide zaakvoerders niet meer willen samenwerken is er geen "gegronde reden" (denk ik) ?

Daarnaast is een belangrijke vraag ook nog wat er zou gebeuren met R/C ?

Alvast bedankt voor jullie inzichten!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding