opties voor eenmanszaak

peetee
Topic Starter

opties voor eenmanszaak

#1 , 15 apr 2013 11:39

Beste,

vraagje; ik heb een eenmanszaak en eerste kwartaal voorbij met een 10% stijging dan bij de vorige uitbaters, ik heb een lening met ons huis als waarborg. Probleem
is dat ik de job anders had voorgesteld, voel mij niet goed in mijn vel, mis ook mijn vorige job. Maar zit dus met een vraag welke opties heb ik, toch draaiende zaak maar
wat kan ik doen?
Groeten,
Peetee

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Producer

#2 , 15 apr 2013 23:14

Tja, wat kan je doen.

De zaak draaiende houden tot je een overnemer vindt. Je kan altijd het handelsfonds overdragen aan iemand die er interesse voor heeft.

Een andere mogelijkheid is dat je iemand de zaak (ik weet niet over wat het gaat) laat runnen voor jou, zodat jij terug naar je oude job kan. Maar dit lijkt me niet interessant binnen een eenmanszaak, want als die persoon het dan verknoeit, dan ben je alles kwijt (inclusief je woning).

peetee
Topic Starter

#3 , 16 apr 2013 11:15

ben een krantenwinkel, hoe bepaal je de overname prijs

Reclame

Jabo

#4 , 16 apr 2013 16:31

ben een krantenwinkel, hoe bepaal je de overname prijs
De prijs die jij betaald hebt plus 10%.
Jabo

bartvdv

#5 , 16 apr 2013 17:07

Ik denk dat de prijs bepalen wel iets anders in het werk gaat dan er eenvoudigweg 10% bijtellen - maar het kan. Een stijging in het eerste kwartaal kan gewoon toeval zijn. Maar hoe werd door jou de prijs vastgesteld? Boekhouders hanteren verschillende berekeningswijzen al naargelang de sector.

mblb1

#6 , 16 apr 2013 23:42

EBIT x ... ?

Jabo

#7 , 17 apr 2013 20:53

Die 10%, is dat Q1 2013 vergeleken met Q1 2012? (dus appels met appels vergeleken?)

Wat je kunt doen is rekenen met een 'rolling' 12 maanden. Vergelijk de laatste 12maanden eens met het volle jaar 2012. Je vergelijkt dan een volledig jaar met een volledig jaar. Is die 10% dan nog steeds correct?
Jabo

peetee
Topic Starter

#8 , 18 apr 2013 08:49

ja zo ongeveer wel ja

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”