heb oude gcv maar bijna failliet, wil nieuwe oprichten

dedurver
Topic Starter

heb oude gcv maar bijna failliet, wil nieuwe oprichten

#1 , 01 mar 2013 18:31

heb oude gcv, ongeveer 7 jaar oud, er ligt beslag op auto die is ingeschreven in de gcv. anders zit er niets in de gcv.

heb al drie jaar maar 1 vennoot meer, dus ik ben overgebleven, als werkende vennoot, de stille venoot is drie jaare uit.

is die niet ontbonden van rechtswege als er maar 1 vennoot overblijft ?

ik heb onlangs nieuwe auto gekocht.

zou nieuwe gcv oprichten en nieuwe auto inschrijven

kunnen ze die auto dan in beslag nemen op de nieuwe gcv ?

den durver

ps : ik denk dat dit kan, maar begin te twijfelen, door boekhouder en andere advocaten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 mar 2013 19:06

Ik ga uit van wat jij schrijft.

U bent 100% verantwoordelijk voor je oude GCV venootschap!

Dus als je oude GVC failliet gaat ben je nieuwe auto ook kwijt !!!
In een GCV is de werkende vennoot voor 100% persoonlijk verantwoordelijk, en je zou een nieuwe GCV oprichten niet verstandig als je voor je oude al alles gaat kwijt zijn !

is die niet ontbonden van rechtswege als er maar 1 vennoot overblijft ?

ja maar dan moet je wel de ontbinding aangevraagd hebben, de handels rechtbank weet dit niet als u als enige vennoot dit niet meld.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

dedurver
Topic Starter

#3 , 01 mar 2013 20:12

wat is dan de oplossing om de nieuwe auto veilig te stellen ?
vennootschap maken en inbreng in natura doen, of op een andere naam zetten met ik als chauffeur bij de verzekering

dedurver

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 mar 2013 10:18

Dit zal nu wel iets moeilijk zijn, bij een faillissement gaat men altijd minstens 6 maanden achteruit, je vorige mede vennoot die zal ook aangesproken worden bij het faillissement.

Wat die wagen betreft het is de factuur die telt als eigendom bewijs, en niet de inschrijving, mocht je factuur op een vreemde persoon spreken dan was je auto gered.

Als je een nieuwe opricht neem dan één waar je zelf niet 100% verantwoordelijk voor bent
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”