In onze statuten staat volgende paragrafen opgenomen:
1/
Als lid kan tot de vereniging toetreden, iedere muziek- of zangvereniging, of elk lid van zulk een vereniging, die door de algemene vergadering als dusdanig wordt aanvaard en dit op voorstel van de raad van bestuur. Het verzoek om toelating om een kandidaat-lid moet schriftelijk door middel van een toetredingsbulletin worden ingediend bij de secretaris. met de term 'lid' in deze statuten wordt uitdrukkelijk verwezen naar de effectieve leden.
2/
De raad van bestuur kan, onder door haar te bepalen voorwaarden, ook andere personen als ereleden, beschermleden, steunende of adviserende leden tot de vereniging toelaten. Deze worden beschouwd als toegetreden leden. Hun rechten en plichten zijn vermeld in het huishoudelijk reglement.
Nu mijn vraag.
Ik maak sinds kort deel uit van deze VZW.
Men nodigt op de algemene vergadering net dezelfde mensen uit als op de RVB, en dat lijkt met niet correct. Moest minstens één meer zijn, maar dat moet ik nog nader eens toe informeren.
Tot de VZW behoren echter verschillende leden verenigingen die een bijdrage betalen. Moeten die niet aanschouwd worden als toegetreden leden en automatisch uitgenodigd worden op de algemene vergadering ?
Is er een informatieplicht naar de betalende leden van de vereniging ?
alle relevante informatie is zeer zeker welkom waarvoor dank je !