Constructies met Ltds. wekken nogal gauw de argwaan van de fiscus en BTW administratie.
Het is jammergenoeg zo dat de nalatigheid van een boekhouder niets uitmaakt voor de Schuldeisers.
Zij kunnen in principe rechtstreeks naar de vennootschap gaan. Vermits het gaat om een Ltd. valt daar meestal niet veel te halen.
Dan zullen zij trachten een deel te recuperen bij een bestuurder/zaakvoerder.
Hadden de Ltds. een bijkantoor in België of hadden deze hier gewoon hun activiteiten?
Argwaan van de fiscus en BTW administratie is voor de meeste vennootschappen zo, want ook in de gewone vennootschappen naar Belgisch recht gebeurt er ook zeer veel wat het gewoon daglicht niet mag zien, dit is niet bepaald eigen aan de LTDs want die krijgen zo wie zo het dubbel controle dan een andere vennootschap.
En de Ltds moeten naar geen enkele bank gaan voor leningen, dus schulden aan banken bestaat zelfs niet.
Weet je dat ik als toen ik nog een Ltd had zelfs geen
debet bankkaart had, en de stortingen eerst op mijn persoonlijk rekening moest storten en dan overschrijven naar de Ltd !
Zeer veel Belgen hebben een zeer grote mond als het over Europa gaat, we hebben zelfs de president, maar als het om vennootschappen gaat van uit Europa, dan zijn ze nooit te horen!!
bijna 22 % van de Duitse ondernemers kiest nu voor de Britse “Limited”.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.