Offerte boekhouder of account aanvragen?

calendomatic
Topic Starter

Offerte boekhouder of account aanvragen?

#1 , 08 jan 2013 08:13

Welke elementen dien ik op te nemen in een prijsaanvraag om een goede offerte van een boekhouder te ontvangen?

Ik wil dat ik een vrij duidelijk beeld heb van de jaarlijkse kost, alhoewel dat voor 100% aftrekbaar is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mblb1

#2 , 08 jan 2013 09:01

Dit is afhankelijk van uw activiteiten, of u uw activiteiten via een vennootschap wil uitoefenen, ...

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jan 2013 10:59

Heb hier de indruk dat je dringend eens een cursus bedrijfsbeheer moet gaan volgen, want blijkbaar weet je nog niet veel als ik ook uw anders post lees..
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 43&t=44196" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

denlowie

#4 , 08 jan 2013 11:29

Heb hier de indruk dat je dringend eens een cursus bedrijfsbeheer moet gaan volgen, want blijkbaar weet je nog niet veel als ik ook uw anders post lees..
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 43&t=44196" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze man zal wel bedrijfsbeheer gevolgd hebben anders kan je geen autohandel beginnen of .....!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bartvdv

#5 , 08 jan 2013 13:59

Ik weet niet hoe de cursus 'bedrijfsbeheer' eruitziet vandaag, maar vroeger stelde die niet veel voor. Ik betwijfel of dit soort vragen daarin behandeld wordt.
Het volstaat hoger secundair onderwijs te hebben gevolgd (voor 2000), hoger onderwijs te hebben genoten of een medewerker of medevennoot met een getuigschrift. En anders via bv. Syntra.

Makkelijkst lijkt mij een concrete afspraak te maken met een boekhouder, en het geheel door te praten. Dan komen de relevante vragen vanzelf. Dan kan je nog op basis van dat gesprek elders een offerte vragen. Vaak is zo een eerste gesprek (zo goed als) gratis. Meestal wordt de prijs bepaald op basis van het aantal facturen plus het opmaken van de balans, belastingaangifte, enz. Of op basis van een jaarlijks forfait.

Jef 007

#6 , 08 jan 2013 17:23

ga toch gewoon naar een boekhouder, bespreek uw toekomstige zaak en en vraag een offerte op jaarbasis

Franciscus

#7 , 08 jan 2013 23:16

Stel u gaat naar de boekhouder voor elke factuur.
of
U hebt een serieus boekhoud en voorraadbeheerprogramma met klanten en leveranciers bestanden en kostenposten enz enz ..
Dan kan de boekhouder zich beperken tot de financiële berekening voor BTW - belastingen - balansen enz.

En zeker lid worden van een zelfstandigenorganisatie die kunnen ook veel info en ondersteuning geven.

Nu de algemene cursussen bij Syntra bij mij toch al bijna zo'n 20 jaar geleden waren toch niet zo eenvoudig en van niveau.

denlowie

#8 , 09 jan 2013 08:04

Nu de algemene cursussen bij Syntra bij mij toch al bijna zo'n 20 jaar geleden waren toch niet zo eenvoudig en van niveau.

Nu bij mij was dit in de jaren 60 tijdens mijn patroons opleiding(slagersvakschool van Gent), dan was er van syntra nog geen sprake, en ja je kon zelf u boekhouding doen, ik heb altijd zelf mijn boekhouding gedaan ook voor de vennootschappen, maar heb wel altijd gezorgd dat ik bij bleef, wat voor mij van toepassing was.

Persoonlijk heb ik het niet zo voor boekhouders, zij kunnen ook alle beroepen niet kennen!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”