opgelicht door boekhouder

maîté
Topic Starter

opgelicht door boekhouder

#1 , 07 jan 2013 10:36

we zijn opgelicht door onze boekhouder en zijn compaan. Hierdoor is onze vennootschap failliet verklaard.
we hebben in 2011 een bvba overgnomen en hier heeft hij schriftvervalsing gedaan en de contracten vervalst waardoor hij en zijn compaan nu zaakvoerder zijn en wij enkel aandeelhouders.
We hebben nergens geen volmacht meer op omdat ze elk document vervalst hebben.
Intussen hebben ze het klaar gekregen om zonder onze toestemming de maatschappelijke zetel bij ons te zetten waardoor we nu dagelijk te maken krijgen met aangetekende zendingen, deurwaarders... omdat ze geen leveranciers meer betaald hebben alsook de lonen van de werknemers zijn al 3 maanden niet meer betaald.
Een dagvaarding leverder niets op want de rechter heeft geen enkel argument gelezen wat we aangehaald hebben alleen de statuten bekeken.
Goed wetend en duidelijk door ons aangehaald dat deze boekhouder reeds in 2008 geschorst werd als boekhouder en ook veroordeeld maar nog blijft hij dezelfde praktijken doen.
Begrijpen wie begrijpen kan ... maar hoe moeten we nu verder.
Kan iemand ons raad geven?
Laatst gewijzigd door maîté op 07 jan 2013 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 07 jan 2013 11:13

waardoor hun nu zaakvoerder zijn
Typisch Nederlandse fout. Indien het inderdaad over Nederlands recht gaat: http://www.rechtenforum.nl
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mblb1

#3 , 07 jan 2013 13:04

Er zijn een groot aantal dingen die je kan doen.
- bestuurdersaansprakelijkheid/minderheidsvordering/ontslag bestuurders (eventueel na statutenwijziging)/...

Als je wil moet je me de naam van de vennootschap maar even in pm sturen. Dan kijk ik even.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”