brief verantwoordelijkheid na ontslag uit VZW

dirkrenders
Topic Starter
Berichten: 4

brief verantwoordelijkheid na ontslag uit VZW

#1 , 09 dec 2012 19:29

een jaar of 2 geleden heb ik ontslag genomen uit een VZW

bij de overname heb ik een papier moeten ondertekenen waarin ik alle schulden en aanslagen tot op het ogenblik van de "overname" persoonlijk op mij neem

ik zag hier geen graten in, omdat er geen problemen waren

nu heeft deze VZW een tijdje geleden een belastings-controle gekregen en hebben de controleurs natuurlijk enkele dingen gevonden om te beboeten, als ze willen, vinden ze altijd wel iets

meeste dingen zijn onwetendheden die relatief gemakkelijk recht te zetten zijn, maar ...

... maar nu met hun nieuwe 309% regel valt daar niet echt mee te lachen

nu vraag ik mij af of ik dat papier van "persoonlijk verantwoordelijk" kan ongedaan maken, of iets dergelijks, want ik wil niet opdraaien voor kloterijen waar ik intussen al 2 jaar niks meer mee te maken heb ...

ik ben vroeger trouwens ook nooit bezoldigd geweest, dus helemaal geen zin om nu zware belastingsboetes te betalen voor iets waar ik mij vrijwillig, onbezoldigd voor ingezet heb

wat kan ik doen om hier onderuit te komen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jef 007
Berichten: 737

#2 , 09 dec 2012 19:35

als de belastingscontrole gaat over inkomsten/uitgaven van 2 jaar geleden, dan heeft u daar wel mee te maken vermits dat u toen nog wel IN de VZW zat

dirkrenders
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 09 dec 2012 19:42

ja, inderdaad, en in normale omstandigheden zou het ook niet zo'n probleem zijn, paar 1000 euro om de "fouten" recht te zetten ...

maar nu met hun 309% regeltje is het wel wat erger ...

bij moment van ondertekenen was die 309% regeling nog niet in voege zoals ze vandaag is

er is dus sprake van een gewijzigde situatie t.o.v. de periode wanneer ik er wel nog in zat ...

vandaar mijn frustratie ...

als de belastingscontrole gaat over inkomsten/uitgaven van 2 jaar geleden, dan heeft u daar wel mee te maken vermits dat u toen nog wel IN de VZW zat

Reclame

mblb1
Berichten: 184
Locatie: Antwerpen - Gent

#4 , 10 dec 2012 17:21

Ik vrees dat u nog steeds zal kunnen worden aangesproken.

Franciscus
Berichten: 38617

#5 , 10 dec 2012 18:03

Had u een bestuursfunctie?
Was dat ook verschenen in het staatsblad?
Werden de rekeningen neergelegd op de griffie?

dirkrenders
Topic Starter
Berichten: 4

#6 , 12 dec 2012 08:15

ik was voorzitter
mijn ontslag is gepubliceerd in het staatsblad, die "verantwoordelijkheids-brief" niet, is een "intern" document
er zijn geen rekeningen neergelegd op de griffie bij mijn weten ...
Had u een bestuursfunctie?
Was dat ook verschenen in het staatsblad?
Werden de rekeningen neergelegd op de griffie?

dirkrenders
Topic Starter
Berichten: 4

#7 , 26 dec 2012 09:42

Bump

... is er iemand die mij kan helpen om hier van af te geraken ?


ik was voorzitter
mijn ontslag is gepubliceerd in het staatsblad, die "verantwoordelijkheids-brief" niet, is een "intern" document
er zijn geen rekeningen neergelegd op de griffie bij mijn weten ...
Had u een bestuursfunctie?
Was dat ook verschenen in het staatsblad?
Werden de rekeningen neergelegd op de griffie?

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”