Oprichting eenmanszaak

Simonn
Topic Starter
Berichten: 8

Oprichting eenmanszaak

#1 , 31 aug 2012 23:27

Hallo iedereen,

Ik ben 19 jaar en student. Al enkele jaren beheer ik van enkele zelfstandigen in mijn vrije tijd websites, als hobby om een centje bij te verdienen. Ik zou echter graag ook de resterende ruimte publiekelijk op het internet verkopen. Dit alles is in het klein, in bijberoep. Om alles legaal te kunnen doen zou ik dus eigenlijk een eenmanszaak moeten oprichten.

Na wat googlen ben ik er niet veel wijzer uit gekomen. Is er een praktisch doenbare, en vooral goedkope manier om dit wettelijk gezien in orde te maken? Ik doe het in bijberoep, de omzet en winst zijn zeer laag op jaarbasis. Ik zou gewoon een startplatform willen om verder uit te breiden, en dan zien we wel. Normaal gezien kom ik in aanmerking voor vereenvoudigde boekhouding, moet ik geen btw betalen wegens te lage omzet, ... Er is ook geen bescherming nodig van mijn privévermogen, dit mag gemeenschappelijk. Er zijn ook geen investeringen nodig.

Een echt bedrijf oprichten kost toch wel al snel heel veel geld, en volstortingen van kapitaal waaraan ik niet kan, en ook niet nodig zal hebben. Bestaat er een soort "tussenweg", zodat ik toch legaal op het internet een klein hostingbedrijfje kan oprichten zonder de hele rompslomp en de massale kosten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15935
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 sep 2012 08:54

Je gaat naar een ondernemingsloket en daar zorgen ze voor alles kostprijs 77€.

je neemt mee.
uw identiteitskaart
het nummer van de zichtrekening die u voor uw zaak opende.
uw bewijs van kennis bedrijfsbeheer .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.