In raad van bestuur NV en doctoraatsbursaal;huren in pand NV

ldv87
Topic Starter
Berichten: 13

In raad van bestuur NV en doctoraatsbursaal;huren in pand NV

#1 , 26 jul 2012 09:27

Ik ben in de raad van bestuur (onbezoldigd) van een familiebedrijf NV. Deze NV verhuurt enkele appartementen. Ik zou een van deze appartementen huren op eigen naam als hoofdverblijfplaats.

Dit zou aan een behoorlijk gunstig tarief zijn, gezien het gaat om een familiebedrijf en we van het principe zijn dat de NV geen winst hoeft te maken en de inkomsten net hoog genoeg mogen zijn om de onkosten te dekken.

Nu hebben enkele mensen mij ervoor gewaarschuwd dat de belastingen dit zou kunnen zien als een verdoken inkomen, zeker als ik dit niet zou vermelden op de belastingsbrief. Nu is het echter zo dat als doctoraatsbursaal ik geen enkel ander inkomen mag hebben.

Daarom lijkt het mij verstandig om een volmacht te geven aan iemand anders al lid van de raad van bestuur zolang ik huur in dat appartement tijdens de duur van mijn doctoraatsonderzoek dat gebonden is aan die voorwaarden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 26 jul 2012 20:39

Als doctoraatsbursaal mag u volgens mij enkel geen andere beroepsinkomsten hebben.
Wel andere inkomsten, zoals roerende en onroerende inkomsten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”