Bvba opgericht nu voorkomen bij rechtbank van koophandel

mjvr1984
Topic Starter

Bvba opgericht nu voorkomen bij rechtbank van koophandel

#1 , 12 mei 2012 16:45

Hallo,

Ik zit met een groot probleem..

in 2009 ben ik gestart met een bvba. Nu heb ik daar door omstandigheden niks meer mee gedaan.
Tot vandaag. Nu zag ik dat ik voor moet komen bij de rechtbank van koophandel te antwerpen.

Ik heb in al die tijd geen jaarrekening en alleen in al die tijd een brief gehad dat mijn btw nummer is gedeactiveerd.

Wat zijn de consequenties nu?

En hoe kan ik zien wat mijn schulden zijn etc.

Groet michel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 mei 2012 19:56

En hoe kan ik zien wat mijn schulden zijn etc.
Zal er vanaf hangen wat je allemaal wel gedaan hebt. Er zal wel iets mee gebeurd zijn, anders zou je niet voor de rechtbank moeten verschijnen. Je zal wel meer uitleg moeten geven, wil je een deftig antwoord krijgen.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 12 mei 2012 21:01

Vermoedelijk zullen ze een procedure tot ontbinding van de bvba opstarten en een vereffenaar aanstellen. De vereffenaar is een advocaat die zich waarschijnlijk door een accountant zal laten bijstaan.

"Iemand" moet de procedure ingezet hebben. Weet u niet wie?
Ze moeten toch een reden voor de dagvaarding gegeven hebben?

U kunt niet zomaar een bvba opstaren en dan met geen enkele wettelijke verplichting in orde zijn....
Hopelijk heb je de sociale zekerheidsbijdragen betaald sedert de oprichting......

Welke schulden er zijn kan niemand op het forum weten, enkel u en uw schuldeisers hebben daar weet van (blijkbaar in dit geval enkel de schuldeisers....).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

denlowie

#4 , 13 mei 2012 09:31

Als je geen jaarrekening heeft neergelegd kan het gewoon daarvoor zijn, en dan zal de rechter de ontbinding uitspreken, word nu veel toegepast, het is niet noodzakelijk dat je voor schulden moet verschijnen want dit zou je toch zelf wel weten !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus

#5 , 14 mei 2012 11:26

Parket geeft opdracht alle niet actieve firma's op te sporen en zal indien niet in orde dagvaarden.
oa niet neerleggen balansen, geen jaarverslagen, niet aangeven belastingen, geen boekhouding enz enz ....
bedrag kan redelijk hoog oplopen+ verbod om nog op te treden als bestuurder/zaakvoerder.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”