VZW - aansprakelijkheid oprichters

webmaster
Topic Starter
Beheerder
Berichten: 1146

VZW - aansprakelijkheid oprichters

#1 , 20 dec 2005 17:41

Afzender van volgend bericht gaf toestemming voor plaatsing op dit forum:


Mijn zoon is op zijn 18e erin geluisd om zijn naam te zetten bij de oprichting van een vzw.
Er zijn drie oprichters, waarvan hij op die manier ??n is, zonder dat hij besefte wat het allemaal inhield.
Die vzw bestaat reeds in wezen jaren niet meer, de gebouwen waarin de vzw was gevestigd worden niet meer gebruikt;mijn zoon kreeg nooit enig nieuws betreffende vergaderingen of beslissingen die er ooit genomen zouden zijn.
Hij nam nooit aktief deel aan de werking van de vzw, werking die zo blijkt nu onbestaande was.
Mijn zoon krijgt nu wel een aanmaning tot betaling van 2002, omdat naar het schijnt bij de aangifte van de belastingen er niet werd vermeld dat er geen aktiviteiten zijn.
De belastingdienst zond in laatste instantie die aanmaning naar mijn zoon omdat hij te boek staat als derde oprichter.
Mijn zoon reageerde door een aangetekend zenden te richten naar de oprichter, om uitleg en ook terzelfdertijd ontslag te geven uit de vzw.
Die hoofdoprichter weigert gewoon elk contact, werpt alle brieven zowel gewone als aangetekende in de vuilnisbak.
Mijn vraag is dan ook hoe kan mijn zoon hiervan af geraken, kan hij die vzw uit het Belgisch staatsblad krijgen ?

U kunt zich indenken dat wij allen een beetje in paniek zijn, graag een antwoordje a.u.b.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 20 dec 2005 23:01


Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”