Advertentiies op website

etienne
Topic Starter
Berichten: 3

Advertentiies op website

#1 , 13 feb 2007 17:50

Beste,

ik bezit een website waar al wat volk op zit maar we hopen nog wat door te groeien. We zouden daarom graag wat sponsers aanspreken om door middel van advertenties wat inkomsten te genereren.
Ik heb het niet over google adds of tradedoubler maar winkels aanspreken en voor een vast bedrag/maand hun logo op onze site zetten.

- Wat moet ik doen om dit legaal te regelen?
- Ik ben nog een student en het is niet de bedoeling dat mijn ouders kindergeld verliezen, komt dit in gevaar?

Thx!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
etienne
Topic Starter
Berichten: 3

#2 , 18 feb 2007 13:14

niemand enig idee? Handige links eventueel?

Bibendum
Berichten: 94

#3 , 18 feb 2007 20:22

Had u een bedrag in gedachten dat u maandelijks zou willen binnenhalen?
Als dit laag genoeg is, is er totaal geen probleem.

Reclame

etienne
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 18 feb 2007 23:51

Euhm, als we aan een 50-100 ? per maand geraken zouden we al heel tevreden zijn :)

Wat bedoelt u met "totaal geen probleem"? Dat we niets moeten oprichten, boekhouding bijhouden, ....

Gaan bedrijven die ons eventueel sponsoren niet om een soort bewijs vragen zodat ze dit kunnen inbrengen of zo?
Ik ken er werkelijk niets van, maar ik herinner me dit nog van in de tijd dat we scouts fuiven organiseerden en daarvoor sponsors zochten, dan gaven we ze een soort bewijsje dat ze ons betaald hadden dat zij nodig hadden voor iets.

bosser
Berichten: 44
Locatie: Sint-Pieters-Leeuw

#5 , 20 feb 2007 23:41

Sponsering is voor bedrijven helemaal niet aftrekbaar. Enkel publiciteit is aftrekbaar en dat moet dan wel duidelijk gaan om publiciteit ... voorbeeld : iemand betaald om som aan een klub voor publiciteit op een etentje, dan moet die onderneming kunnen aantonen dat ze op de menu of de onderlegger van dat etentje heeft gestaan ... zoniet is de publiciteit niet aftrekbaar...

Door middel van advertenties kan u inderdaad aan publiciteit doen, maar is dit dan nog een normaal beheer van priv?patrimonium en gaat u hier niet de zelfstandige weg op, waarbij u inschrijving in KBO, BTW-nummer, sociale zekerheid moet betalen ?

bosser
Berichten: 44
Locatie: Sint-Pieters-Leeuw

#6 , 20 feb 2007 23:46

Bibendum : Had u een bedrag in gedachten dat u maandelijks zou willen binnenhalen?
Als dit laag genoeg is, is er totaal geen probleem.
Is het bedrag hier van belang ?? Ik dacht nog altijd dat het belangrijkste criterium de regelmatige basis was .... of zie ik dit verkeerd ?

dieke
Berichten: 1299

#7 , 21 feb 2007 06:57

Het bedrag is m.i. inderdaad van belang, voor de tweede vraag van TS alleszins: het eventuele verliezen van kindergeld van zijn ouders.

Heye
Berichten: 468

#8 , 21 feb 2007 14:17

Hallo,

Dit even ter info:

De ouders ontvangen een belastingsvermindering voor de kinderen die ze onderhouden. Deze kinderen zijn voor hen 'fiscaal ten laste'. Maar als je te veel verdient, verliezen je ouders dit belastingvoordeel. Het bedrag is afhankelijk van het aantal kinderen die ten laste zijn en de gezinssamenstelling.

Kinderen van gehuwde ouders mogen 5290 euro bruto belastbaar verdienen. Het netto belastbaar inkomen van een kind van een alleenstaande ouder mag 6710 euro bruto belastbaar verdienen, en 7930 euro bruto belastbaar als dat kind een handicap heeft. Alimentatiegeld telt pas mee als dat meer dan 2540 euro/jaar is.

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”