publicatie van gegevens van ontoerijkende bedrijven

meetwoo
Topic Starter

publicatie van gegevens van ontoerijkende bedrijven

#1 , 15 nov 2011 19:40

Beste,

Weet iemand mij toevallig te kunnen zeggen of het toegelaten is in Benelux en in Europa om op een website waarbij de betalende leden (bedrijven) kunnen inloggen en hier indien u een lid bent kan zien welke andere bedrijven er gemeld staan als ontoerijkend. Met ontoerijkend bedoel ik indien u lid bent en een klant hebt die om welke reden ook u niet betaald u deze dan in deze map ontoerijkend kan publiceren zodat andere bedrijven deze kunnen raadplegen om te zien of nieuwe klanten of vragen van potentiele nieuwe klanten wel van correcte bedrijven komt en geen oplichters zijn.

Graag meer uitleg indien mogelijk of zo iets kan en mag gepubliceerd worden op zo een website.

Gr
M

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra

#2 , 16 nov 2011 19:59

in de Middeleeuwen noemde men dit heksenjacht
Iets later de Inquisitie.

Kortom wie zal de correctheid van zulke gegevens kontroleren. En wie kent de correcte achtergrond van dergelijke beweringen.
Mijn inziens zou dit juridisch alleen te verdedigen zijn als bij iedere melding een volledige kopij zit van één of andere rechtbank
met hun uitspraak ter zake. En zelfs dan kan het nog een onnodige hetze veroorzaken waar niemand wat aan heeft.
Zaken doen is nu éénmaal risico nemen en dat risico wordt alsmaar grote mbt betalingen. Maar op die manier gaat u daar
geen verbetering in brengen.

volgens mij is dit gewoon strafbaar al was het maar om feit dat het niet de bedoeling is de geviseerde aan te schrijven of te melden
wat u van plan bent. Ik denk zelfs dat u zelfs een vonnis niet zomaar mag publiceren.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Vandebos

#3 , 17 nov 2011 00:20

Vraag werd al beantwoord. Deze dienst, betalend per opzoeking, bestaat reeds.

Reclame

ganapathi tantra

#4 , 17 nov 2011 17:32

maar is ze legaal ?
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

denlowie
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 nov 2011 19:48

maar is ze legaal ?

ja!

want ze publiceren enkel de openbare gegevens, jaarrekeningen , rsz achterstanden en geprotesteerde wissels, anders mag men niks publiceren.

Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Vandebos

#6 , 17 nov 2011 20:43

Hmmm, bij mijn weten is Graydon redelijk legaal.... :mrgreen:

Je kan bij je lokale bank ook steeds de gezondheids indicatoren (NBB) van een bedrijf opvragen. (is wel niet gratis.)

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”