Beste bezoekers,
Even een vraagjes over een cultureel evenement van bij ons in de streek.
Bij ons in de gemeente (Lembeek) is het reeds jaren de gewoonte dat er op paasmaandag en dinsdag van Pasen een processie uitgaat.Door de jaren heen zijn daar groepen bijgekomen.
Nu, anno 2004 had ik het idee om zelf een groep op te richten, in de geest van de processie, om deel te nemen aan de jaarlijkse processie.Wat blijkt nu de voorzitters van de andere groepen hebben dit gehoord en hebben zich verenigd onder een koepelvereniging (Feitelijke vereniging) om mijn groep te weigeren. Nu dacht ik dat volgens art 23, 5? en art. 27 van de Grondwet, mij dit recht niet kan ontnomen worden.Maar zij verbieden mij ondanks deze artikels deel te nemen aan de processie 2007.
Ik ben van plan om een stapje verder te gaan en een vergunning tot bij??nkomst op de openbare weg aan te vragen bij de gemeente. (om wettelijk in orde te zijn) Kan ik dergelijke toelating van het schepencollege opvragen van de jaren die reeds voorbij zijn?
vraag 2: Mag men mij zoiets weigeren als feitelijke koepelvereniging?
Aangezien dit een vrij lang en ingewikkeld onderwerp is, verwijs ik de ge?nteresseerden door naar volgende links:
http://www.hondzocht.be/
Klik in de linker kolom op "2de regiment jagers" en klik vervolgens op
"de discussie"
Hier wordt het probleem volledig uitgelegd.
In de hoop hier een degelijk antwoord te vinden, teken ik
Met vriendelijke groeten
Heye Andy