bijberoep btw nummer of niet?

K0ZZM0
Topic Starter

bijberoep btw nummer of niet?

#1 , 24 aug 2011 11:29

ik heb nu al 2 jaar een btw nummer voor kleine ondernemingen, ik kan dus geen btw vragen dus ook niet recupereren...
ik betaal dan ook per kwartaal sociale bijdrage....

Is dit noodzakelijk of niet?
Ik heb een blog waar ik een design portfolio heb over 3D interieur, webdesign of print design.... sporadisch... 1 soms 2 maal per jaar heb ik iemand die mij iets vraagt om een project te doen... eenmalig zonder abonnementen of service contracten....

moet ik daarvoor een btw nummer hebben en die sociale lasten blijven betalen? Of kan ik dat gewoon zo en in mijn personenbelasting invullen? mag ik dan ook wel reclame maken indien ik geen btw nummer heb ( met dit bedoel ik mijn online portfolio en visitekaartje)

alvast bedankt...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
glenn1976
Contacteer: Website

#2 , 06 sep 2011 16:58

indien je netto-inkomen uit je bijberoep lager is dan 1273,46 euro op jaarbasis kan je de vrijstelling aanvragen. ik weet niet hoeveel jaar je al bezig bent, anders kan je aan de hand van je aanslagbiljetten van vorige jaren aantonen dat je inderdaad onder die grens zit en een herziening aanvragen.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”