Vereniging watersport

Framo
Topic Starter

Vereniging watersport

#1 , 22 jun 2011 10:34

Even een vraagje ik weet niet of ik op het goede forum zit, maar stel hier toch mijn vraag.
Ik ben lid van een yachtclub in het antwerpse, deze club is gelegen in het Lobroekdok, wij zijn onteigend en hebben een nieuwe lokatie, maar de oude lokatie (Lobroekdok) kan nog gebruikt worden voor wie dat wil om aan zijn boot te werken, is een atelier aanwezig.
Nu het volgende probleem stel zich voor, de steigers zijn in erbarmelijke staat, ik heb mijn boot al op een andere plaats gelegd op de steiger daar deze geweldig over en weer ligt te zwaaien bij flinke wind, ik had dit gedaan om mijn boot in veiligheid te leggen, nu kreeg ik van het bestuur te horen dat ik terug op mijn vorige plaats moest gaan liggen, ik zei tegen het bestuur dat ik dat liever niet had daar de steiger zich in een gevaarlijke staat bevindt. Ik kreeg het antwoord dat ze dat wel wisten, maar dat ik toch op mijn vorige plaats moest gaan liggen met de boot.
Nu komt er binnenkort een nieuw reglement van het bestuur waarin zal staan dat iedereen die nog in Lobroekdok wil liggen dat op eigen risico doet en dat er een schriftelijke verklaring zal moeten getekend worden.
In de hele haven liggen 5 boten dus plaats genoeg, toch dwingt men mij op een gevaarlijke plaats te gaan liggen, en men zal binnenkort ook alle verantwoordelijkheid van zich afwenden kwestie van schade en dergelijke daar men dan op eigen risico in die haven wil gaan liggen.
Wat kan ik hier tegen doen??????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jul 2011 21:25

Onteigend???? ik dacht dat alles daar van ofwel stad ofwel havenbedrijf is.
Van wie is de steiger die je nu gebruikt?
Wat voor type vereniging feitelijk of vzw is er een reglement inwendige orde?
Wie bepaald de ligplaatsen?

Framo
Topic Starter

#3 , 08 jul 2011 10:48

Wij zijn onteigend voor de brug "de lange wapper", maar zolang deze er niet komt mogen wij nog gebruik maken van de haven en de loods op het terrein, de ligplaatsen worden bepaald door iemand waar het bestuur aan gevraagd heeft om een oogje in het zeil te houden daar deze daar ook ligt met een boot en deze ook nog afwerkt, de man zit weliswaar niet in het bestuur van de vzw sws
De steigers zijn eigendom van de vzw sws, maar aan wie de sws eigenlijk havenrechten moeten betalen in Lobroekdok weet ik niet.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”