Uit de bvba stappen vóór het 3de jaar

LoreD
Topic Starter
Berichten: 1

Uit de bvba stappen vóór het 3de jaar

#1 , 08 jun 2011 14:52

Hallo,

Ik ben nieuw hier en eigenlijk ken ik er niet zo heel veel van maar ik heb toch enkele vragen:

Een kennis van mij heeft samen met een derde persoon een bvba opgestart. Nu blijkt dat die laatste niet te vertrouwen is en die kennis van mij wil dan ook uit de bvba stappen, maar de bvba is nog maar aan het eerste boekjaar bezig.

Kan hij dan niets ondernemen? Volgens onze bronnen, zou het wel mogelijk zijn om eenj bvba te doen "slapen". Maar wat houdt dat precies in? en is dat aan te raden?

Ik hoop dat iemand ons kan helpen. :)

Alvast bedankt.

grtjs

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38616

#2 , 08 jun 2011 18:41

Uw aandelen verkopen kan altijd aan de meest biedende.
Het is enkel als u een functie in het bedrijf hebt dat u het onslag van zaakvoerder of bestuurder in het staatsblad moet laten verschijnen en de algemene vergadering moet u 'decharge' geven dus ontlasting van uw taken en uw bestuur....

krilo
Berichten: 28

#3 , 11 jun 2011 05:23

Blijft een oprichter niet hoofdelijk aansprakelijk de eerste 3 jaar voor het bedrag van inbreng of indien niet volstort onbeperkt?
Live the Life you want to Live !!!!!

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”