ben voor de eerste keer werkloos in mijn leven, en dus eens tijd om te piekeren....
we bezitten enkele oude huisjes die we verhuren.
mijn gedachten gaan eigelijk alle richtingen uit... want heb ook al cafe willen beginnen, maar is niet doorgegaan wegens hoger bod, ik had te lang getwijfeld...
nu ben ik al eens naar 2 notarissen geweest voor wat inlichtingen voor opstarten bvba en het internet afgeschuimd (waar ik ook niet veel wijzer uit geworden ben:), ben ook natuurlijk niet geleerd...
alleszinds dacht ik een vastgoed aan te kopen (openbaar eventueel), proberen duurder te verkopen, of opknappen, verhuren of verkopen...
of een hadelspand, verhuren of eventueel zelf iets te beginnen... de notaris zei de bvba eventueel zo ruim mogelijk te houden, vb. vastgoed verkoop, verhuur, horeca, klusjesdienst, dan zouden we nog alle kanten uitkunnen....
of het vastgoed appart in een bvba houden om te beginnen, dan moesten we geen sociale lasten betalen??? nadien een bvba voor horeca mss??
maar het probleem is dat er de eerste jaren of jaar geen inkomsten gaan zijn...
kan ik een bvba starten met mijn vriend, hem niet meer gaan laten werken, en hen een jaar gratis laten werken (opknappen woning) voor de bvba, moet ik dan geen sociale lasten betalen? kan ik hem eventueel bij mij op de belastingbrief nemen, om in orde te blijven??
heb ik nog recht op stempelgeld tot ik werk vind, als ik ook in de bvba sta??? want door de loop van de jaren hopen we allebei voor de bvba te werken... moest het goed gaan natuurlijk...
en moeten we dan 2 keer sociale lasten betalen???
heb ook al naar een boekhouder gebeld, maar er niets wijzer uit geworden.
ben al naar informatieavond geweest unizo... was ook niet verrijkend...
en mag ik evenueel een broodjesbar of cafe beginnen, heb ik daar diploma's voor nodig, buiten bedrijfsbeheer??
waar vind ik die informatie??