zelfstandige groepspraktijk omzetten naar BVBA

postvak
Topic Starter

zelfstandige groepspraktijk omzetten naar BVBA

#1 , 20 nov 2010 21:29

Hallo allen

Ik zit met een prangende vraag. Ikzelf werk als zelfstandige para-medicus in een groepspraktijk. Deze praktijk bloeit tamelijk goed en we moeten een % van onze inkomsten afstaan ter compensatie van het gebruik van het lokaal.

De eigenaar van de groepspraktijk is van plan om zich als BVBA te vestigen. Hij heeft ons echter hier nooit van verwittigd. Plotsklaps kwam hij de mededeling dat hij vanaf 1 januari een BVBA zou opstarten (samen met zijn partner).

Wat zijn de effecten van deze BVBA op mij als zelfstandige? Het is immers niet mijn bedoeling om hem te voorzien in zijn pensioenspaarpot. Ook vermoed ik dat er dan problemen kunnen zijn met betrekking tot schijnzelfstandigheid.

Wie kan mij helpen? Wat zijn de gevolgen van deze beslissing op mij als zelfstandige? Want eerlijk gezegd lijkt het mij meer een zet om zichzelf te verrijken dan om onze groepspraktijk te laten groeien en bloeien.

Dank je wel!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
hanse

#2 , 02 dec 2010 20:10

Geachte,

als ik het goed begrijp werkt u gewoon als zelfstandige en moet u een deel van aan uw inkomsten afstaan aan de eigenaar van de groepspraktijk voor het gebruik van de infrastructuur.

Als dit het geval is maakt het voor u fiscaal niets uit dat u betaalt aan een zelfstandige of aan een bvba.

Als u nog verdere vragen heeft of iemand zoekt om u te helpen met uw boekhouding mag u mij steeds contacteren op hans_eyni@hotmail.com

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”