BVBA met schulden vereffening/ontbinding

Merel85
Topic Starter

BVBA met schulden vereffening/ontbinding

#1 , 19 okt 2010 14:28

Ik kreeg te maken met een bvba die in vereffening werd gesteld en afgesloten werd bij ontbinding.

Er werden hiervoor twee vereffenaars aangesteld.

Alvorens over te gaan tot de vereffening en ontbinding had deze bvba reeds openstaande facturen (schulden).

Deze werden nooit betaald.

Opeens wordt er een nieuwe bvba opgericht, met bijna dezelfde benaming als de oude bvba.

Hoe kan ik aan mijn geld geraken (bvba had schulden). Kan ik de ontbonden bvba of de vereffenaars hiervan nog aanspreken hiervoor? Kan ik mij eventueel ook richten tot de nieuwe bvba??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 okt 2010 17:53

Bij de ontbinding/vereffening van een bvba gebeurt er een verplichte publicatie in het Staatsblad. Daarin worden schuldeisers uitgenodigd zich kenbaar te maken binnen een bepaalde periode.
Hebt u dat gedaan? Loopt die periode nog? Zoniet bent u te laat.

Een nieuwe bvba heeft niets te maken met een ontbonden, tenzij die nieuwe alle rechten en verplichtingen van de oude zou hebben overgenomen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”