elektronische vennootschap

zarahhond
Topic Starter
Berichten: 5

elektronische vennootschap

#1 , 27 okt 2006 18:49

Ik ben (bijna wanhopig) op zoek naar informatie ivm de mogelijkheid over het vergaderen op afstand, videoconferentie, gebruik van email, fax,... bij het stemmen op de AV, systeem van proxy voting, oproepen van de aandeelhouders via email,...... Onder 1 noemer zou ik dit de elektronische vennootschap noemen. ik heb ondertussen een programmawet gevonden ivm de administratieve vereenvoudiging, maar ik heb echt nood aan goede informatie hierover voor zowel belgi? als de Angelsaksische landen.
Wie zou mij enkele bronnen kunnen achterlaten...??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fresh
Berichten: 167

#2 , 28 okt 2006 17:00

Regelgeving ivm de 'elektronische' vennootschap is naar mijn weten in Belgie onbestaande, tenzij U art. 2281 (kennisgeving per e-mail) en de artt uit Wb. Venn. betreffende stemming op AV bij volmacht als een dergelijke informatisering beschouwt.

Mocht u zich afvragen of dergelijke besluitvorming (oproeping via e-mail, videoconferentie,...) geldig is, is het antwoord zeer eenvoudig: ja, tenzij de statuten hiervan afwijken

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”