Overlaten BVBA

veerleT
Topic Starter
Berichten: 1

Overlaten BVBA

#1 , 12 jun 2010 10:59

Hallo,
ik heb sinds 1 jaar een BVBA (voordien éénmanszaak), maar om privé redenen wens ik dit stopt te zetten. Ik heb gekozen voor een job in loondienst owv dichtbij huis te kunnen werken, wat ik als zelfstandige consultant niet kon doen. De BVBA Consultancy is gezond, schuldenvrij. De boekhouder zei dat ik deze kon overlaten en dat ik daar nog 1000- 3000€ voor kan krijgen.
KLopt dat? Hij zei dat er gewoon een overnamecontract wordt opgemaakt door hem en dat alles dan is afgerond, maar dat lijkt me zo summier. OP de BVBA op te richten is het heel officieel en kost het veel geld, maar om ermee te stoppen is het 2X niks.
bedankt voor advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
westhoek
Berichten: 395

#2 , 12 jun 2010 12:11

Het is niet stoppen dat de BVBA doet hé, maar overlaten. Stoppen is heel wat ingewikkelder dan dat. Lees ook http://www.unizo.be/viewobj.jsp?id=367230" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarom dat vele vennootschappen over te laten zijn, dat is makkelijker.

Ik vraag me trouwens af of je niet hoofdelijk aansprakelijk blijft na overname (na oprichting) binnen de 3 jaar ? (dus nog 2 jaar)

neira
Berichten: 89

#3 , 13 aug 2010 17:21

Bij een overname zijn art. 442bis WIB92 van belang, en 442ter en quater er best ook nog eens op nalezen.

Reclame

plentycoups
Berichten: 81

#4 , 14 aug 2010 06:39

ik hoor altijd maar dat een bvba overnemen zo riskant is, dat er veel lijken uit de kast kunnen vallen, en je voor die dingen dan kan opdraaien??
ik wil ook een bvba oprichten , of een eenmanszaak, moet nog naar de boekhouder, wat hij aanraad...
moet met 2 personen personeel gaan werken... en in het weekend schoolgaand personeel.
reacties??
goede en slechte welkom :)
kan er alleen maar uit leren

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”