Nationale hulpkas zelfstandigen (RSVZ) bijdrage tlv vennsch.

charly04
Topic Starter
Berichten: 5

Nationale hulpkas zelfstandigen (RSVZ) bijdrage tlv vennsch.

#1 , 21 sep 2006 16:00

wie kan mij helpen ?

Ik krijg op 28/8/2006 van deze instantie voor de 1e maal een rappel voor bedragen die niet zouden betaald zijn in 1999, (309,87 ? + 269,16 ? "verhoging")
Volgens mijn boekhouding is dit betaald, heb echter de rekeninguitreksels niemeer.
Voor 2004: 347,50 ? + 73,08 ? "verhoging"
daarenboven nog eens 50,56 ? herinneringskosten
voor 2004 heb ik heel mijn papierwinkel doorzocht, nergens een aanvraag gevonden.
en voor 1999.. gelden hier geen verjaringstermijnen voor? 'k dacht zelfs dat die enkele jaren geleden van 5 jaar herleid werden naar 3 jaar ?
wie kan mij adviseren ?
beste groeten en dank bij voorbaat
karel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#2 , 24 sep 2006 17:08

Copie van de uittreksels opvragen bij je bank. Dit laat je toe zelf na te gaan of je effectief gelijk hebt, dan wel de tegenpartij.
De werkelijke sociale bijdragen worden pas drie jaar na het inkomstenjaar afgerekend. In 1999 betaal je een voorschot gebaseerd op inkomsten voorafgaand jaar. In 2000 vul je de belastingbrief in waarvan je in 2001 een afrekening ontvangt. De hulpkas (of je sociale kas) krijgt pas dan van de fiscus de werkelijke inkomsten aangeleverd om de correcte bijdrage te berekenen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

charly04
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 24 sep 2006 19:52

beste basjumper,
het gaat hier over de solidarititsbijdrage die iedere vennootschap dient te betalen.
Voor zover ik weet is dit een vast bedrag, (totaal onafhankelijk van aangifte of wat dan ook.
Deze bijdragekrijg je meestal in je bus eind mei/begin juni en dient voor 30/6 betaald te zijn

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”