Goede avond,
Ik ben vorig jaar failliet gegaan met mijn 2 vennootschappen (transportbedrijven).
Dit kwam vooral omdat KBC enerzijds het kaskrediet aflsoot en wij van -250.000€ naar +250.000€ moesten gaan op minder dan een maand om alles en iedereen te betalen. Onmogelijk dus! Volgens KBC Commercial Finance hebben zij geen fout begaan, want ze hebben de 3 maand opzeg gerespecteerd. Echter hebben ze vanaf de dag na het versturen van hun eenzijdige opzeg geen enkele factuur meer toegestaan in het kaskrediet en hebben ze alle facturen geïnd op hun rekening om alles veilig te stellen. Gevolg: Failliet!
Hierbij komt dat ik solidair borg moest staan van de bank voor de borgstelling tov ministerie van verkeer (€29.000+€12395) én tov van een investeringskrediet van €24.000 voor de aankoop van een trailer.
Nu blijkt dat je dit kan aftekenen bij de rechtbank van koophandel, als je kan aantonen dat je er persoonlijk geen voordeel uit gehaald hebt om deze solidaire borgstelling te stellen. Dit is een feit, want ik heb in de jaren dat ik zelfstandig was heb ik nooit verdiend wat ik moest verdienen!
Dit laatste betekende dat ze bij de bank zowieso de eerste 6 maanden niets mochten doen. Daarna moeten ze vragen aan de rechtbank blijkbaar of ze het mogen innen.
De bank heeft een jaar NIETS meer van zich laten horen, en nu ineens komen ze met vorderingen ten belope van meer dan €60.000 met bijkomende kosten en intresten.
Ze verweren zich met de woorden dat ik solidair borg getekend heb, ook al hebben de invorderingen niets te maken met de borgstellingen of met de daaraan verbonden kredietcontracten.
Bij het nochmaals nalezen van de kredietcontracten blijkt dat ik de borgstelling heb getekend voor de aangevraagde kredieten én alle daarna volgende kredietcontracten en/of schuldvorderingen ook al hebben die er niets mee te maken.
Kan dit zomaar?
Bijkomend is dat je tegen een bank dus niets kunt beginnen!! Vooral zeer leuk in dagen als deze waar je KBC constant op radio en TV hoort zeggen hoeveel ze geven voor de daklozen in Haïti, terwijl ze zelf daklozen creëren in hun eigen land!!
Help mij en mijn gezien van 5, zodat we niet op straat komen te staan aub, wij hebben buiten ons huisje en elkaar, niets!