Dag mensen allemaal ik ben hier nieuw en heb een vraag waar ik blijkbaar nergens antwoord kan op vinden.
Ik had een éénmanszaak tot op het einde van 2005 waar ik op aanraden van mijn advocaat de boeken heb van neergelegd en het fallissement nog niet is afgewerkt.
Ondertussen was ik gehuwd en werkte in loondienst, tijdens dit huwelijk heb ik door buitentijds te gaan werken een startkapitaal bijeen gewerkt.
Er werd met mijn echtgenote beslist dat we een B.V.B.A zouden oprichten en zij 99% en haar oudste zoon 1% van de aandelen zouden krijgen omwille het feit dit ik geen aandelen op mijn naam kon hebben.
Ik werd als statutair bezoldigd zaakvoerder voor onbepaalde tijd aangesteld de oprichting gebeurde op 13/12/2007, er werd een kapitaal van €9000 ingebracht.
Ik genereerde de inkomsten in deze vennootschap alleen.
Op 1 mei 2009 kregen wij huwelijksproblemen. Op 8 mei 20089 is er een buitengewone algemene vergadering bij de notaris geweest en ben ik ontslagen en haar zoon aangesteld als niet satutair zaakvoerder. Op 5 mei 2009 heb ik de eigenaars van de vennootschap een rekening gestuurd voor mijn prestaties echter tot op heden zonder gevolg. Waar kan ik terecht tot het bekomen van mijn rechten als zaakvoerder?
Op 23/11/2009 is de vennootschap verkocht.
Eddy