een tweede zaak in onze eigen woonst .

Alex Naudts
Topic Starter
Berichten: 8

een tweede zaak in onze eigen woonst .

#1 , 11 nov 2009 15:06

Ik en mijn samenwonende vriendin hebben samen een huis gekocht met op de benedenverdieping 4 praktijkruimtes , wijzelf wonen er boven .
Wij zijn 2 zelfstandigen met elk ons eigen activiteit . Mijn vriendin heeft een nagelstudio in een andere gemeente en ik doe huisbezoeken . In de beneden verdieping van ons huis is één praktijkruimte verhuurt . De andere zijn nog leeg na 8 maanden advertenties .
In de nagelstudio werken nog 2 zelfstandigen nagelstylisten die een tafel huren . Nu is het de bedoeling dat we een tweede nagelstudio op onze benedenverdieping beginnen en daar ook weer tafels verhuren .

Kunnen we dat zomaar of moeten wij dat ergens melden , zijn er regels voor een tweede vestiging of andere kosten ?
of wat als ik mijn praktijk ook hier wil uitoefenen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 11 nov 2009 16:35

Ik en mijn samenwonende vriendin hebben samen een huis gekocht met op de benedenverdieping 4 praktijkruimtes , wijzelf wonen er boven .
Wij zijn 2 zelfstandigen met elk ons eigen activiteit . Mijn vriendin heeft een nagelstudio in een andere gemeente en ik doe huisbezoeken . In de beneden verdieping van ons huis is één praktijkruimte verhuurt . De andere zijn nog leeg na 8 maanden advertenties .
In de nagelstudio werken nog 2 zelfstandigen nagelstylisten die een tafel huren . Nu is het de bedoeling dat we een tweede nagelstudio op onze benedenverdieping beginnen en daar ook weer tafels verhuren .

Kunnen we dat zomaar of moeten wij dat ergens melden , zijn er regels voor een tweede vestiging of andere kosten ?
of wat als ik mijn praktijk ook hier wil uitoefenen ?
Als ik het goed begrijp,verhuren jullie binnen een nagelstudio tafels en geen volledige handelsruimte?

Als je met de huidige huurders geen overeenkomst hebt over het maximum aantal tafels dat jullie verhuren, is er geen enkel probleem om je praktijk binnen je handelsruimte te vergroten.
Je handel is immers het verhuren van verzorgingstafels voor nagelstylisten.
Dat jij zelf een tafel huurt van je "verhuurbedrijfje" verandert niets aan de zaak.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”