Hallo,
Ik heb de topics betreft het ontslag van een statutair zaakvoerder op dit forum gelezen, maar ik heb toch nog een enkele vraag.
In de statuten van een bvba staat het volgende:
"De vennootschap wordt bestuurd door een of meer zaakvoerders, al dan niet vennoot.
Als statutaire zaakvoerder wordt benoemd: de heer X, hierboven voornoemd. In geval van overlijden, onbekwaamverklaring of ontslag van de in deze statuten benoemde zaakvoerder, zal die van rechtswege opgevolgd worden door mevrouw X, .echtgenote van de heer X, indien deze noch feitelijk noch wettelijk gescheiden leeft van haar echtgenoot. Deze plaatsvervangende zaakvoerder zal alsdan - de nodige publiciteitsmaatregelen in acht genomen - over alle machten beschikken en alle rechten en plichten uitoefenen die in de wet en in onderhavige statuten aan de statutaire zaakvoerder zijn toebedeeld. "
De heer X was dus zaakvoerder en enige aandeelhouder. Ondertussen hebben wij de aandelen volledig overgenomen, en nu willen we onszelf als zaakvoerder aanstellen waarmee de heer X akkoord gaat. Hij neemt dus zelf ontslag.
Mevrouw X is ondertussen gescheiden van de heer X, dus zij zal van rechtswege niet meer opvolgend zaakvoerder worden. Maar er staat niets in de statuten over een overig zaakvoerder.
Nu is mijn vraag welke formaliteiten er moeten vervuld worden. Ik veronderstel een statutenwijziging? Moet die bij de notaris gebeuren?
Alvast mijn dank aan de persoon die me even kan antwoorden.
Mvg
Steff