Overdracht aandelen in een GCV

JKov
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Overdracht aandelen in een GCV

#1 , 24 jan 2024 21:48

Hey iedereen,

Dit is de eerste keer dat ik hier post en ik snap dat het niet mogelijk is om een 100% sluitend antwoord te ontvangen op de vraag waarmee ik zit, maar ik vroeg mij af of jullie wat feedback kunnen geven omdat sommige hierin ongetwijfeld meer thuis in zijn zodat ik beter zicht heb in welke richting ik moet kijken wanneer ik met een boekhouder spreek.

Momenteel is de situatie als volgt: jaren geleden heb ik een GCV opgericht met in totaal 4 vennoten (elk 25% van de aandelen), wij hebben tot op heden allen een goede verstandhouding, maar zijn op een punt gekomen waarop onze professionele wegen gaan scheiden. In de GCV ben ik en nog 1 andere vennoot werkend vennoot, de overige 2 zijn een aantal jaar stille vennoot.

Ikzelf heb een aantal nieuwe projecten op het oog naar de toekomst toe en zou de zaak nieuw leven willen inblazen na een periode van amper activiteit. Na gesprekken met de mede-vennoten komen wij tot de conclusie dat zij uit de zaak zouden stappen omdat ze zichzelf op andere projecten of hun job als werknemer willen richten.

Ik heb de afgelopen jaren redelijk veel in de zaak geïnvesteerd en zou deze graag willen voortzetten. Het eigen vermogen is momenteel nog negatief door verliezen uit het verleden, maar de inspanningen van de voorbije 2 jaar hebben ervoor gezorgd dat deze grotendeels gecompenseerd zijn en alles wijst er op dat de situatie midden dit jaar volledig zal stabiliseren.

De uittredende vennoten zijn bereid hun aandelen over te dragen aan mij en een nieuwe stille vennoot, doch vraag ik mij af hoe deze te waarderen. Is er iemand die hier tips voor heeft?


Alvast 1000maal bedankt

Reclame