UK Ltd voor kleine SaaS onderneming

madhouse
Topic Starter
Berichten: 7

UK Ltd voor kleine SaaS onderneming

#1 , 17 jan 2024 09:13

Hallo,

ik heb alle onderwerpen in het forum al gelezen over de nadelen of waarom geen Ltd te gebruiken.
Mijn situatie is gewoon ietsje anders en wou toch nog even de vraag stellen.

Ik woon in BE en heb hier ook 2 BV's (hier haal ik mijn inkomen uit). Ik heb familie in de UK en ga daar regelmatig (minstens 1 of 2x/jaar) naartoe.
Ik heb een (klein) digitaal platform dat ik op de markt zou willen brengen maar buiten mijn bestaande BV's omdat dit hier weinig mee te maken heeft.
De keuze van een Ltd zou als volgt zijn:
- gezien het platform meer hobby is dat echt veel geld verdienen nu wil ik alles minimaal houden (nochmaals binnen bestaande BV's wil ik het liever niet). Een Ltd opstarten is niet zo duur en jaarlijkse onderhoud ook niet. Ik reken ook op minder dan 10k omzet per jaar.
- ik kan in UK een bedrijfs bankrekening openen op de Ltd (via Tide, Wise, ...) - alsook Stripe account etc ...
- ik kan ook een UK verzekering krijgen voor de basis bedrijfs/cyber aansprakelijkheid
- ik ga geen enkel loon of dividend of andere opbrengst uit die Ltd halen (mogelijk enkel kleine kosten als ik in de UK zelf ben)
- de Ltd (en UK onderneming) geeft in die specifieke industrie iets meer uitstraling dan een BE comm.v.
- ik kan jaarlijks, als ik in de UK ben, gerust een vergadering houden of .. wat nodig is om aan te geven dat er ook bestuur is vanuit UK
- verder zijn er een paar kleine aankopen bij 3den die per jaar geboekt worden (hosting, kleine development fee, ...)

Wat zijn de risico's die ik nog heb en waarom zou de BE overheid interesse hebben in die Ltd en mij hiervoor extra belasten of bevragen?

gr

Reclame