Geblokkeerde rekening

Yari De Troyer
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Geblokkeerde rekening

#1 , 16 nov 2023 19:19

Beste ,

Sedert begin dit jaar ben ik failliet verklaard.
De dag van het faillissement werden mijn rekeningen geblokkeerd & het geld dat erop stond was ook weg, Dit is wettelijk.
Maar diezelfde dag werden alsook de rekeningen van mijn partner verwijderd , alsook haar geld was ineens weg. ( we zijn wettelijk samenwonend )
Ik heb mij laten vertellen dat dit niet wettelijk is. Klopt dit ?
4 maand geleden werd er plots loonoverdracht uitgevoerd op het loon van mijn partner. ( geen loonbedrag ! )
Dit omdat ze een lening die we waren aangegaan niet correct terug betaald, wat onmogelijk was aangezien de bank in de eerste plaats haar rekeningen ook geblokkeerd heeft.
We hebben hiertegen verzet aangetekend en dit werd stop gezet. Tot nu.
Op de loonbrief van vorige maand werd opnieuw loonoverdracht uitgevoerd. Alweer zonder mijn partner hiervan op de hoogte werd gesteld.
We kregen ook bericht dat het geld van de belastingen dat ze zou terug krijgen doorgestort wordt aan de bank.
We hebben de bank al gecontacteerd en gemeld dat we de lening gewoon willen blijven afbetalen zonder dat er loonoverdracht moet worden uitgevoerd. Dit werd geweigerd..

Weet iemand wat wij kunnen doen zodat de bank ophoud met alles af te nemen van mijn partner. ( die niks met het faillissement te maken heeft )

Welke stappen kunnen wij ondernemen tegen een bank?

Bedankt voor de hulp!!

Mvg

JurecaBE
Berichten: 336
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 nov 2023 20:10

Heeft die iets mee getekend of borg gesteld?
JurecaBE moderator

Yari De Troyer
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 nov 2023 05:42

Neen,

Niks mee getekend / borg gesteld..

Reclame


Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”