Product gekocht via bol.com partner verkoper weigert factuur

wingman
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

Re: Product gekocht via bol.com partner verkoper weigert factuur

#16 , 14 nov 2023 15:33

Ik heb een kleine maand terug hetzelfde aan de hand gehad. Verkoper wil geen factuur opmaken en Bol komt daar niet in tussen.
Ik heb al jaren een zakelijke account en is de eerste maal op ...tig bestellingen.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

LeenW
Berichten: 12858

#17 , 14 nov 2023 15:52

Ik heb een kleine maand terug hetzelfde aan de hand gehad. Verkoper wil geen factuur opmaken en Bol komt daar niet in tussen.
Ik heb al jaren een zakelijke account en is de eerste maal op ...tig bestellingen.
Maar dan ligt de fout duidelijk bij de verkoper, u hebt in tegenstelling tot TS een zakelijk account waarbij er altijd gefactureerd moet worden.

Als eens geprobeerd de zaak aan te kaarten bij de Fiscus?

LYNX XX
Berichten: 2529
Juridisch actief: Nee

#18 , 14 nov 2023 19:54

TS Bol com moet u geen factuur bezorgen, wel de verkoper. En dan als particulier niet verplicht.
De administratie van Bol Com is top, spreek uit ervaring en zij zijn een op en top online verkoop reus.
Bij de producten op hun website staat duidelijk of het Bol zelf of een externe verkoper de goederen levert. Dus is het aan de verkoper om facturen uit te maken indien nodig.
De website van Bol is klaar en duidelijk.
Toch eens de website van BOL eens doornemen = klaar en duidelijk. Bol is niet steeds de verkoper staat er zeer duidelijk vermeld, voor BTW moet u bij de verkoper zijn ( vermeld bij het product ).
TS u zegt zelf geen BTW aangifte : waarom dan problemen : voor de fiscus = kosten aftrek incluis btw.
En vergeet zwart verkoop. Hou niet van een degelijke firma in slecht daglicht te stellen ten onrechte.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”