Belastbaar inkomen

jef007
Topic Starter
Berichten: 1689

Re: Belastbaar inkomen

#1 , 17 jun 2023 23:42

misschien toch best eens een boekhouder raadplegen.!
waar is de goede tijd van het bedrijfsbeheer?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5956
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 17 jun 2023 23:45

Dat loopt niet goed af.....
Beginnen met verschil tussen omzet en winst te leren.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LeenW
Berichten: 12903

#3 , 17 jun 2023 23:52

Waarom geen THV/maatschap?

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2401
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 jun 2023 06:23

Of anders gesteld: betaal ik meer belastingen met een uitgaande factuur van €500 + een inkomende factuur van €250, dan met alleen een uitgaande factuur van €250?
Hetzelfde, los van eventuele btw. Verder zijn er wel andere opmerkingen over deze constructie te maken, zoals collega’s al hebben opgemerkt.

LYNX XX
Berichten: 2555
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 jun 2023 08:35

Sluit mij aan bij de collega's.
De topic is gewoon weg mistig, de opzet ?? Valt niets uit af te leiden ook niet de bedoeling van deze partnership.
TS ontbreekt iedere notie van handeldrijven en administratie. Bedrijfsbeheer kennis : wie heeft dat toch afgeschaft ?

Thomas_A
Berichten: 2401
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 jun 2023 09:22

Sluit mij aan bij de collega's.
De topic is gewoon weg mistig, de opzet ?? Valt niets uit af te leiden ook niet de bedoeling van deze partnership.
TS ontbreekt iedere notie van handeldrijven en administratie. Bedrijfsbeheer kennis : wie heeft dat toch afgeschaft ?
Ik ben afgestudeerd van het middelbaar in 1998, en toen kreeg je dat bij elk diploma ASO, TSO of KSO (BSO na 7de jaar als ik me niet vergis). Een groot deel van die leerlingen had ook nog nooit een uur economie of boekhouding gezien.

jef007
Topic Starter
Berichten: 1689

#7 , 18 jun 2023 10:36

"""Bedrijfsbeheer kennis : wie heeft dat toch afgeschaft ?"""

en de Minister was nog zo fier dat er in Vlaanderen x duizend nieuwe zelfstandigen bijgekomen zijn!!
sic

de meeste van deze nieuwe zelfstandigen hebben (letterlijk) een postbus (MZ) in de Rand van Brussel aan 50 euro per maand. Ze wonen in Brussel en doen niets van administratie en werken in het zwart in Brussel.

Jo23
Berichten: 386
Juridisch actief: Nee

#8 , 18 jun 2023 12:40

Klopt volledig, bijvoorbeeld op dit adres in Anderlecht alleen al staat het postbusadres van meer dan 80 bedrijven, je kan dat in de jaarrekeningen bij de nationale bank terugvinden, de overheid laat dat maar betijen en inderdaad een dekmantel voor zwartwerk... en het officieel gedeelte dient enkel om BTW te recupereren en een dikke patser auto en aftrekposten fiscaal in te brengen. Het zijn echte maffia praktijken, de zaakvoerders zijn bijna altijd afkomstig uit Oost Europa en de Belgische fiscus wordt opgelicht zonder dat men ingrijpt.

Processiestraat, 49 , 1070, Anderlecht
We vonden 88 andere ondernemingsnummers op dit adres

LYNX XX
Berichten: 2555
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 jun 2023 14:14

Sluit mij aan bij de collega's.
De topic is gewoon weg mistig, de opzet ?? Valt niets uit af te leiden ook niet de bedoeling van deze partnership.
TS ontbreekt iedere notie van handeldrijven en administratie. Bedrijfsbeheer kennis : wie heeft dat toch afgeschaft ?
De vraag is duidelijk.
Mensen kunnen blijkbaar niet gewoon op een vraag reageren zonder alle bedenkingen die ze erbij hebben te spuien.
Jullie ego interesseert me niet ;)
De inhoud van uw topic houdt geen steek. Zonder klare info kunnen de collega's JF ( die hun best doen ) geen zinnig antwoord geven op een ongegronde vraag.
En een ego hebben de meesten op het JF niet, maar wel energie en ervaring of deftig te reageren. Spiegeltje aan de wand, wie is .....
van het land ?

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”