Faillissement vragen rond regsol

dan007255
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Faillissement vragen rond regsol

#1 , 10 jun 2023 08:04

Dag allemaal

Ik heb uiteindelijk besloten om failliet te gaan. Tijdens het invullen van alle velden op regsol.be, ben ik een aantal zaken tegengekomen waar ik een vraagje over heb.

1. Wat als ik niet in staat ben om alle schuldeisers op te sommen?
2. Hoe maak ik het best een document voor kwijtschelding van mijn schulden? (een voorbeeld met enige tips zou heel welkom zijn)
3. Welke documenten van de boekhouden laad ik het best op, indien mijn boekhouding niet up-to-date is? (onder andere boekhouder ook niet betaald door financiële moeilijkheden)

Alvast bedankt!

denlowie
Berichten: 15929
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jun 2023 19:32

Ik sta versteld van u vraag !
1/ Dat u niet weet wie nog centen moet is wel zeer sterk ! , maar schrijft op deze je weet, want deze zullen wel hun aangifte doen bij de curator .

2/ aanvraag kwijtschelding wel dit kan zeer kort zijn van 2 a 3 regels . je vraagt eenvoudig dat u graag de kwijtschelding zou krijgen.

3/ maar NORMAAL moet je boekhouder u boekhouding geven en mag hij ze niet achterhouden .“[Een] beroepsbeoefenaar is ertoe gehouden om alle boeken, documenten en elektronische of andere gegevens die toebehoren aan de cliënt onverwijld uit handen te geven, wanneer deze erom verzoekt” (artikel 43 van de wet van 17 maart 2019 betreffende de beroepen van accountant en belastingadviseur; art. 26 van het koninklijk betreffende de beroepen van accountant en belastingadviseur; art. 11, § 3 van de Deontologische Code van het BIBF

Eén goede raad maak contact met mensen die u gratis gaan helpen in verband met je faillissement en dit is  https://www.dyzo.be/index.html
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”