na een tijdje mede-vennoot te zijn geweest bij een VOF heb ik er ontslag uit genomen door omstandigheden (ik was zelfstandige in bijberoep en moest mij terug concentreren op mijn studies) maar de vennoot die 100% eigenaar werd van de onderneming, heeft mijn ontslag niet laten publiceren in het Staatsblad. mijn ontslag uit de onderneming is dus niet tegenstelbaar aan derden (ontslag mbv contract tussen mij en de andere vennoot en ook ontslag ingediend bij Unizo maar niet bij staatsblad). vandaag, na jaren, belt de zaakvoerder (toenmalig vennoot) mij op om te zeggen dat hij mijn handtekening nodig heeft voor het afsluiten van de onderneming. in de tijd van de VOF waren mijn beroepsinkomsten gelijkgesteld aan NUL € daar ik een student was en zelfstandige in bijberoep. nu heb ik schrik omdat ik denk dat de zaakvoerder een schuld of schulden heeft en mij er mee voor wil laten opdraaien. ik ben dus gegijzeld door de vennootschap.
wat moet ik nu doen om mijn toenmalig ontslag te laten gelden zodat het risico voor mij nihil is? op datum van mijn ontslag zijn alle inkomsten en schulden vereffend. ik wil dus niets meer te maken hebben met wat er gebeurt is NA mijn ontslag. heeft er iemand advies voor mij?
alvast bedankt!