info faillissement

raadgevraagd
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

info faillissement

#1 , 22 apr 2023 11:43

Hallo,

Ik ga volgende week in samenspraak met Dyzo mij faillissement aanvragen. Ik heb ook al het papier ondertekend voor kwijtschelding.

Ik heb geen spaargelden, eigendommen, geen activa, geen auto, geen leningen.
Ik heb echt helemaal geen geld meer om schuldeisers en persoonlijk kosten te betalen.
Ik ben al in de problemen gekomen met de verhuurder na 1 maand achterstal. Ik heb dit toen nog via minnelijke schikking kunnen regelen om de achterstand in delen te betalen. Spijtig genoeg sta ik deze maand opnieuw achter. Volgende maand is er een zitting gepland waarbij de kans groot is dat het huurcontract zal ontbonden worden.

Ik vraag mij eigenlijk af in hoeverre ze dan een faillissement verder zetten als er niets van geld is voor schuldeisers?
Inboedel, hier staat enkel het levensnoodzakelijke. Gerechtsdeurwaarders hebben in verleden niet meer dan de tv, zetel, 2 stoelen en een paar lampen opgeschreven. Met de verkoop hiervan gaan ze ook bitter weinig geld hebben.

Ik ben getrouwd met scheiding van goederen. Kunnen zijn bankrekeningen dan ook worden geblokkeerd? Mijn man is ook zelfstandige geworden sinds een jaar en aangezien hij ook nog geen voldoende inkomsten heeft kon hij mij niet helpen met de gemeenschappelijke kosten. bv de helft van de huur.


Ik ben spijtig genoeg door medische redenen waardoor ik niet kon werken en daarna te weinig inkomsten als zelfstandige in de problemen gekomen. Ik heb geprobeerd aan alle afbetalingsplannen te voldoen maar het is niet meer mogelijk. Ik startte net met mijn massagepraktijk in januari 2020 en daarna zoals vele verplichte sluitingen. Ik ben ook al terug in loondienst gaan werken met vervangingscontracten en als die dan waren gedaan werd ik terug zelfstandige in hoofdberoep. Binnenkort start ik voltijds te werken, hiervoor moet het papierwerk nog in orde gemaakt worden. Het is een IBO via de VDAB.


Alvast bedankt om te lezen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 apr 2023 07:40

Geld of geen bezittingen, de termijnen en het onderzoek moet gebeuren , en dit duurt meestal een jaar , maar ik ken zaken niks bezittingen en staat nu al +/- 5 jaar open, dit hangt af van de curator .

Ik wens je succes .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

raadgevraagd
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 apr 2023 08:53

Ik heb de aanvraag gisteren ingediend via regsol.
Ben benieuwd naar de verloop van zaken.
Bedankt!

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”