Ondernemingsrecht

stellajupiler135
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Ondernemingsrecht

#1 , 18 dec 2022 11:52

Ik verkoop goederen aan bedrijf X met als maatschappelijke zetel adres A1.
Bedrijf X betaalt niet.
Ik dagvaart bedrijf X. Het vonnis wordt uitgesproken, bedrijf X moet betalen!
1)Bedrijf X ontslaat bestuurder P1 en neemt een nieuwe bestuurder aan bedrijf Y VOF, met als zaakvoerder persoon P2.
2)Het maatschappelijk adres van bedrijf X wordt adres A2
Punt 1 en 2 gebeuren tussen het tijdstip van dagvaarden en het vonnis van de rechter.
Het vonnis wordt betekend door een gerechtsdeurwaarder aan bedrijf X eerst op adres A1. Dit lukt niet.
Het vonnis wordt betekend door een gerechtsdeurwaarder aan bedrijf X op adres A2. Er was niemand aanwezig, de enveloppe is afgegeven .
Na wat onderzoek op bedrijf Y en persoon P2 kwam ik “rare zaken” tegen.
Bedrijf Y heeft nog een bedrijf Z(opgericht door andere personen) bestuurd.
De rechtstoestand van bedrijf Z is nu “Opening faillissement”
Persoon P2 heeft meerdere bedrijven bestuurd die nu rechtstoestand “Opening faillissement” hebben.
Persoon P2 heeft ook meerdere bedrijven bestuurd die nu rechtstoestand “Sluiting faillissement met niet-verschoonbaarheid” of “Sluiting faillissement” hebben.

Kan iemand mij uitleggen wat hier gebeurd. Ik ben er niet gerust in.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#2 , 18 dec 2022 13:26

Beste

Terecht ongerust en kans is groot dat uw schuldenaar vroeg of laat ook failliet gaat. Ik neem aan dat u balans van bedrijf X ook al bekeken hebt. Vraag is of er nog iets te halen valt.
Bedrijf X is nog niet in faling als ik het goed begrijp.
Als je een vermoeden hebt dat er nog tegoeden zouden zijn kan je bewarend/uitvoerend beslag leggen op bankrekening bedrijf X. Maar als daar niets op staat is dat ook een maat voor niets. Je kan natuurlijk ook dagvaarden in faillissement. Als men vennootschap X nog in leven wil houden zal men dan wel snel betalen. Indien niet is het een kroniek van een aangekondigde dood...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

stellajupiler135
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 dec 2022 14:24

Beste,

Bedankt voor te antwoorden.
Ik vermoed dat bedrijf X zal blijven bestaan.
Ik lees dat er veel fraude wordt gepleegd met VOF en COMMV bedrijven. Ik begrijp niet hoe het werkt.
Bij wie gaat de gerechtsdeurwaarder het geld halen of de inboedel aanslaan in mijn geval?
Op adres A2 staan nog 2 bedrijven ingeschreven
1 bedrijf, laten we het bedrijf S noemen. In de oprichtingsakte staat te lezen
Oprichter persoon P3 wonend Schaarbeekstraat 2, 9140 Beveren. Dit is het adres van een gevangenis.
Er is nog 1 stille venoot
Persoon P3 en P2 zijn vrienden via facebook. Ook zijn P1 en P2 vrienden op facebook.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”