Onbezoldigd zaakvoerder BV partner, zelf eenmanszaak opstarten?

InZev
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onbezoldigd zaakvoerder BV partner, zelf eenmanszaak opstarten?

#1 , 14 nov 2022 14:28

Ik ben onbezoldigd zaakvoerder in de BV van mijn echtgenoot en behalve de occasionele krabbel heb niets met de zaak te maken. Tijdens de Corona-crisis zat ik lang thuis en heb ik een aantal cursussen gevolgd en wil ik zelf starten als zelfstandige. Een logisch gevolg zou zijn dat ik mee in de vennootschap stap van mijn man, maar omdat de BV stopgezet zal worden, houden we dit toch het liefst nu al gescheiden.

Maar kan dit wel? Kan ik een onbezoldigd zaakvoerder van een BV zijn én tegelijkertijd toch een eenmanszaak hebben? En wat als ik mijn man, gedurende de tijd dat de vennootschap nog bestaat, eens help en dit factureer, ben ik dan een gewone leverancier of kan men dat factuur interpreteren als 'loon' waardoor je plots toch een werkende vennoot bent ipv een onbezoldigde zaakvoerder waardoor je statuten niet meer kloppen? :?:

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding