Persoonlijke borg bij faillissement

Kristof1000
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Persoonlijke borg bij faillissement

#1 , 12 aug 2022 11:21

Dag allemaal,

in 2020 heb ik de boeken van mijn 2 vennootschappen (BV) neergelegd. Beide faillissementen zijn begin 2022 afgerond. Bij 1 van beide had ik een lening lopen waarvoor ik persoonlijk borg getekend had. Met deze vennootschap keerde ik mezelf geen loon uit. Ik had wel een wagen op deze zaak staan en factureerde van de andere vennootschap naar deze.
Sedert het neerleggen van de boeken heb ik hier niks meer van vernomen. Nu vraag ik me af hoelang de bank de tijd heeft om mij aan te spreken over die persoonlijke borg. Ik zou natuurlijk kunnen bellen naar de bank om dit te vragen maar wil liever geen slapende honden wakker maken.

Alvast bedankt voor jullie inzichten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 16 aug 2022 11:29

Kan zijn dat curator voldoende waarden uit de failissementen heeft gevonden.
Waar is de wagen nu?

Kristof1000
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 aug 2022 11:29

Dag Franciscus,

voldoende waarde zijn er niet gevonden. De wagen was op leasing en is verkocht geweest.

Reclame

puttemanp
Berichten: 613

#4 , 18 aug 2022 15:51

Wagen op leasing en verkocht? Dat moet je me toch even uitleggen. Wagen was eigendom van de leasingmaatschappij. Die kan helemaal niet verkocht worden, enkel terug gegeven worden (met opzegvergoeding) aan de leasing maatschappij.

P.

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#5 , 19 aug 2022 00:49

Bank is u niet vergeten hoor. En dit heeft niks te zien met faillissement. De terugbetaling van de lening was voor de vennootschap maar is nu op u over gegaan door de persoonlijke borgstelling. Geen slapende honden wakker maken . Zou ik niet zo aanpakken. Hoe langer u wacht hoe meer intresten. Maar als u ook persoonlijk failliet bent dan is dat nog een andere zaak. Dan weet de bank dat u zelf niks meer hebt en dan moet u zeker en vast de verschoning aanvragen of dit blijft u tot einde der dagen achtervolgen.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”