Meerderheidsaandeelhouder B.V. met niet-stemgerechtigde aandelen: rechten

Josephus Ferenc
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Meerderheidsaandeelhouder B.V. met niet-stemgerechtigde aandelen: rechten

#1 , 21 mei 2022 14:46

Dag allen,

Ik ben ingestapt in een B.V. met iets meer dan 35% van de aandelen, weliswaar niet-stemgerechtigd. Voorts zijn er twee statutaire zaakvoerders, elks met iets meer dan 15% van de aandelen, maar stemgerechtigd (elks dus 50% stemrecht). Daarnaast zijn er nog twee aandeelhouders, elks met ongeveer 15% niet-stemgerechtigd.
Nu blijkt dat één van de zaakvoerders - wat men noemt - een luie vennoot is en bijv. de wettelijke verplichtingen m.b.t. van o.a. BTW niet nakomt.
Deze persoon staat de groei van de onderneming in de weg en teert op de inspanningen en de significante financiële input via R.C. van de andere zaakvoerder.
Kan er iemand mij al een idee geven van welke stappen ik zou kunnen ondernemen om deze zaakvoerder een stap terug te laten zetten of eventueel te ontslaan (wat een moeilijke is)?
Alvast bedankt voor de input,
Mvg
Jos

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding