Jaarverslag kleine onderneming

deCorneel
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Jaarverslag kleine onderneming

#1 , 10 mar 2022 08:22

Ik heb een discussie omtrent de opmaak en vermelding van een jaarverslag opgemaakt door de Raad van Bestuur. Er zijn mensen die stellen dat, indien het jaarverslag wordt opgemaakt en er in de verslaggeving naar verwezen wordt, dit ook (mogelijk) dient te worden opgenomen in de jaarrekening, ook al gaat het over een kleine onderneming. Op de website van de N.B.B. staat "Kleine vennootschappen moeten geen jaarverslag opmaken en dus evenmin neerleggen." (Zie https://www.nbb.be/nl/balanscentrale/ja ... erslag-bij), maar dat is inderdaad niet 100% duidelijk of het wél dient te worden neergelegd als het wél wordt opgemaakt ondanks dat er géén verplichting is.

Iemand hierover iets in de lectuur?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

deCorneel
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 mar 2022 11:00

@lynx XX, bedankt voor de bezorgde links (niet bedoeld als woordspeling ;-),. Die had ik ook reeds gelezen, maar hierin staat ook niet duidelijk wat indien er wél een jaarverslag zou worden opgemaakt indien dit géén verplichting is.

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 mar 2022 12:01

@lynx XX, bedankt voor de bezorgde links (niet bedoeld als woordspeling ;-),. Die had ik ook reeds gelezen, maar hierin staat ook niet duidelijk wat indien er wél een jaarverslag zou worden opgemaakt indien dit géén verplichting is.
deCorneel : Lynx vermeldt ook graag links hoor.

Volgens mijn visie :
Jaarverslag en verslaggeving moet niet, maar indien wel gedaan ook in de jaarrekening vermelden

Maar u moet geen jaarrekening neerleggen dus ook geen vermelding.

https://www.nbb.be/nl/balanscentrale/ne ... otschappen

Indien jullie geen jaarrekening moeten neerleggen = ook geen vermelding ondanks normaal niet verplichte ( maar toch gedane ) jaarverslag verslaggeving

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”