Startkapitaal & financieel plan

Betje20
Topic Starter
Berichten: 30

Startkapitaal & financieel plan

#1 , 18 feb 2022 14:16

Hallo, Ik wil binnenkort een nieuwe BV oprichten in Vlaanderen. Ik begrijp dat er geen minimaal startkapitaal van 18550 meer nodig is, maar dat er een onderbouwd plan moet liggen voor de eerste 2 jaar. Dat zal geen probleem zijn om op te stellen, maar wat ik graag wil weten is of het verplicht is dat een accountant er naar kijkt? Of mag je het gewoon aan de notaris laten zien en bij de statuten toevoegen? Het is een simpele business met de verkoop van online cursussen. Verlies maken is nagenoeg onmogelijk, te meer omdat het de laatste 2 jaren steeds succesvoller is gebleken met een zelfstandige status, terwijl de (toch al lage) kosten nagenoeg gelijk bleven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#2 , 19 feb 2022 18:25

Beste

U mag perfect zelf dat financieel plan opmaken. Let wel : bij problemen zal het grondig doorgelicht worden dus enige ernst is vereist.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”