graag jullie mening

Kingafric
Topic Starter
Berichten: 52

graag jullie mening

#1 , 19 feb 2009 18:22

Beste,

Graag jullie meniing in deze case:

Ik ben sinds 2006 zelfstandige in hoofdberoep. 2006 had een goede start. 2007 was een rampjaar door het aantrekken van een foute klant en de beinvloeding die hij had op mijn investerignsprogramma. 2008 was terug een goed jaar, en tegelijk ook het jaar om de fouten van 2007 op te halen. Mijn omzet is op die drie jaar x 3 gegaan.

Eind 2006 begon ik voor een klant te werken die correct handelde en mooie jobs aanbracht. Dat jaar was hij goed voor 14% van mijn jaaromzet.
Midden 2007 kwam hij op de proppen om mee een participatie in mijn firma te kopen omdat hij een idee had een soort van group op te richten waar verschillende aparte firma's zitten die elke een apart stuk van de taart voor hun rekening namen om zo tot een totaal concept te komen om bij de klant af te leveren. Dat jaar was hij goed voor 30% van mijn jaaromzet. Deze onderhandelingen hield ik van mij af omdat ik eerst eind 2007 wilde evalueren hoe ik ervoor stond met mijn zaak.
Eind 2007 maken wij onze balans op en merken dat we net iets teveel hadden geinvesteerd op korte termijn wat nadeling was voor onze jaarbalans. Dit samen met het feit dat wij er nog 20% van onze jaaromzet openstaat aan klanten maakt dat wij 2008 starten met een achterstand bij een bepaalde leverancier van 30 000 euro.