Faillissement

Dave1
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Faillissement

#1 , 02 sep 2021 19:32

Kan iemand me zeggen of ik nog sociale bijdragen en belastingen moet betalen bij een faillissement? Let wel, ik heb voor de beide een aflossingsplan maar ga er helaas niet in slagen om dit verder te betalen. Corona heeft me de das omgedaan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12816

#2 , 02 sep 2021 20:14

Faillissement eenmanszaak?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 sep 2021 11:26

Hoe lang was u zelfstandige? Om het recht op werkloosheid te onderzoeken....

https://www.rsvz.be/nl/faq/ik-ben-failliet-wat-nu

Indien u geen uitkeringen geniet, geen bijdragen voortgezette verzekering betaalt, bent u niet in orde met uw sociale zekerheid, dus ook niet met uw ziektekostenverzekering en bouwt u geen pensioen op. Ik raad u dan ook aan om dringend werk te zoeken.

Ik raad u aan om u dringend aan te bieden bij een OCMW of een CAW. Een leefloon kan onderzocht worden én bv. een toepassing art. 60§7.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 sep 2021 16:51

Als het een één manzaak is en je krijgt kwijtschelding dan moet je u belastingen die je schuldig waard niet meer betalen, wat je sociale kas betreft zal dit verloren jaren worden dus als je deze niet betaald dan tellen ze later niet meer mee, maar ga naar je ziekenfonds en die hebben zitdagen voor zelfstandigen en zij gaan je helpen om met deze in orde te blijven, Vroeger moet men altijd het laatste kwartaal betaald hebben , maar dit is gelukkig veranderd, en wacht daar niet mee, VERGEET NIET je KWIJTSCHELDING aan te vragen tenminste als je persoonlijk failliet bent .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 sep 2021 15:07

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”